Springen naar inhoud

Interne standaard en ijklijn

• Log in om te kunnen reageren

hopjesvla

hopjesvla

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2018 - 10:21

Ik zit met het volgende. Door een wisseling van afdeling zit ik weer in materie die ik lang gelden voor het laatst heb behandeld: de ijklijn en interne standaard.

Op deze afdeling is het gebruikelijk om voor LC-MS analyses ijklijnen te gebruiken met een internestandaard, deze IS wordt ook toegevoegd aan alle samples. 

Daar we een gedeutereerde IS gebruiken, en we dus aannemen dat deze zich exact (ieg zo exact mogelijk) gedraagt als de te meten component denk ik dat het gebruik van een ijklijn overbodig is als we maar exact weten wat we toevoegen aan elk sample. Ik weet nl nu welke area een bepaalde concentratie geeft en kan dus een onbekende concentratie hierop berekenen.

Klopt mijn aanname of is het gebruik van een ijklijn nog steeds handig?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 4440 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2018 - 20:13

Zowiezo is een ijklijn handig om je apparatuur te controleren op betrouwbaarheid. Verder is het altijd beter om beide te doen zodat je de resultaten met elkaar kan vergelijken. Dan heb je een hogere betrouwbaarheid van je meting.

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures