vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

ja, achter dat roostertje zit er gewoon een kunststof buis door dat geboorde gat door beide muurbladen, zie schets in bericht #26.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 16

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Maar dan loopt er vanaf zo'n roostertje toch een kanaal naar de kruipruimte? Als het alleen maar een roostertje zou zijn, dan komen die muizen niet verder dan de spouw.
Zie de foto in bericht #26. De muizen zouden in de kruipruimte kunnen vallen.

De tussenmuur zit aan de voorkant helemaal tegen de buitenmuur. Dus inderdaad is er weinig ventilatie aan de voorkant.

Die ventilatiekoekoek ziet er veelbelovend uit. Daar ga ik me zeker in verdiepen. Nog niet eens voor de stoep, want daar zou ik net naast nog een gat kunnen maken, maar aan de achterkant van het huis waar de tegels nu al hoger liggen dan het rooster. Die gaten zou ik liever nog 10 cm lager uit willen laten komen, zodat met isoleren de hele vloer gedaan kan worden.

En als ik dan toch nieuwe gaten ga maken, kan ik zo iets opschuiven naar rechts, zodat het gat niet precies achter het extra muurtje uitkomt.

Berichten: 16

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Nu ik zocht op ventilatie koekoek kwam ik weer een goeie tip tegen: Als je voor ventilatie in de kruipruimte wil zorgen moet je een gat van 45 graden boren. Dat is gedaan, maar nu: Zorg voor een lange buis van 60 cm zodat je ruim onder de thermoskussens uitkomt.

Ha, dus in plaats van nieuwe gaten boren zou ik misschien die pvc buizen die er nu in zitten eruit kunnen halen, en dan dus langere erin doen. Dan kan eromheen mooi isolatie, en hoef ik niet te boren. En geen koekoek ventilatie nodig. Scheelt tijd en geld.

Alleen wel de vraag: Hoe krijg ik die eruit?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Je kan ze ook vanuit de kruipruimte verlengen.

Als ze wat uit de muur steken met een buitenmof, en anders door zelf van een stukje pijp waaruit je in de lengterichting een strip materiaal wegzaagt, eerst een binnenmofje te maken.

Berichten: 16

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Je kan ze ook vanuit de kruipruimte verlengen.

Als ze wat uit de muur steken met een buitenmof, en anders door zelf van een stukje pijp waaruit je in de lengterichting een strip materiaal wegzaagt, eerst een binnenmofje te maken.

Klinkt nog beter.

Berichten: 869

Re: vloerisolatie in vochtige kruipruimte

Deskundige zijn mensen die niks maken of verkopen en je betaald voor hun advies.
 
alle andere zijn verkoper die hebben belang bij een bepaalde oplossing en zijn met 50% effectief ook tevreden als ze hun product kunnen verkopen
persoonlijk denk ik dat je beter het optrekkende vocht definitief kunt onderbreken.
 
Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen door alle dragende muren te voorzien van een strook foamglas (schuimglas is 100% vochtdicht)
Als je dan je vloer isoleert en alle doorvoeren ook goed afsluit hou je het vocht onder je vloer.
 
daar kan je ventileren en eventueel nog wat extra schelpen toevoegen zodat je boven het waterpeil blijft.
 
https://www.cobouw.nl/bouwbreed/nieuws/1999/05/slechts-twee-technieken-tegen-optrekkend-vocht-uitstekend-101158158
.

Reageer