Springen naar inhoud

Vreemd insect gevonden op muur

• Log in om te kunnen reageren

CrossBugger

CrossBugger

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2018 - 12:24

Thuis kwam ik gister een Zwart met geel gestreepte harig insect tegen. Bolletje en deed mij eerst denken aan een hommel tot ik door had dat het geen vleugels heeft en kon springen? Waar heb ik mee te maken.. Is het een gevaarlijk insect?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bladerunner

Bladerunner

• >250 berichten
  • 626 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2018 - 14:01

Er zijn ongeveer 1 miljoen soorten insecten. Hoe moeten wij zonder een foto of zeer gedetailleerde beschrijving weten waar het om gaat?

Veranderd door Bladerunner, 11 april 2018 - 14:05

CrossBugger

CrossBugger

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2018 - 14:31

Definieer zeer gedetailleerd
Mijn vraag heeft als doel dat iemand op het hele forum die dit leest mij kan helpen. Als die er niet is verwacht ik ook geen antwoord. Helaas heb ik niks anders dan mijn geheugen. Vanwegen de ontdekking dat het kan springen.

Bladerunner

Bladerunner

• >250 berichten
  • 626 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2018 - 17:57

Als je via Google gezocht had op "hommel achtig insect geen vleugels springen" dan was je hier terecht gekomen.

Het lijkt dus om een penseelkever te gaan (ongevaarlijk) en de jonge exemplaren hebben nog geen vleugels.

Maar het lukt niet altijd om een goed zoek resultaat te krijgen als het om een wat meer exotische soort gaat. Dan heb je meer gegevens nodig zoals de lichaamsvorm en opbouw, voelsprieten, ogen (sommige puilen uit of staan zelfs op stokjes) en lengte van de poten etc.

Veranderd door Bladerunner, 11 april 2018 - 17:58

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures