Mobieltje werkt niet meer

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Mobieltje werkt niet meer

Vandaag probeerde ik mijn mobieltje na het bellen met het gebruikelijke knopje uit te zetten maar begon het ding te trillen, na herhaalde keren op het uitknopje drukken ging die uit. Maar nu wil die niet meer aan. Het mobieltje hangt nu aan de oplader, en geeft aan dat die wordt opgeladen, maar bij het aanzetten gebeurt er niets meer. Wat is hier aan de hand?
 
mobiel.JPG
mobiel.JPG (93.18 KiB) 1113 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: Mobieltje werkt niet meer

Niet eenvoudig, op afstand te bepalen, maar wat algemeen heden om te proberen,
Vaak voorkomend , batterij kan defect zijn, of de processor is flink in de war.
 
wordt de batt. te warm met opladen? dan wel er bij blijven, kan defect zijn.
blijft de batt. koud dan wordt er waarschijnlijk niet meer geladen.
 
haal de batt. er 10 minuten uit om electronica te resetten, en voel of het warm of koud is,
en doe het er dan weer in kijk dan of het weer wil opstarten.
 
Kijk in het instructie boekje of er een (factory) reset is beschreven als niets helpt.
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

Batterij opladen is gelukt, gaf die op het schermpje ook aan. Maar na drukken op aan-knopje gebeurt er nog steeds niets.
 
Ik zal de batterij er nu tien minuten uitlaten.
 
Een instructieboekje heb ik niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

Gelukt! Bedankt.
 
Aan de hand van een handleiding op internet heb ik het toestel middels de uit-knop (!) weer aan de praat gekregen.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mobieltje werkt niet meer

Is aan en uit niet gewoon dezelfde knop? Op mijn Samsung wel. Maar die heb ik sinds ik hem jaren geleden kocht nooit meer uitgezet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

klazon schreef: Is aan en uit niet gewoon dezelfde knop? Op mijn Samsung wel. Maar die heb ik sinds ik hem jaren geleden kocht nooit meer uitgezet.
 
aan-uit.jpg
aan-uit.jpg (82.35 KiB) 1109 keer bekeken
 
Ik heb tot nu toe de "Aan-knop" geïnterpreteerd als "hoorn van de haak en bellen" en de "Uit-knop" als "hoorn op de haak en gesprek afgelopen". Maar misschien is dat wel helemaal niet de bedoeling?
 
(Verder moest ik om het toestel weer aan de praat te krijgen behalve op de Uit-knop te drukken ook nog een nummer invullen en op OK drukken.)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mobieltje werkt niet meer

Hoewel de vormgeving anders is, is de indeling van mijn toetsenbord identiek. Onder het symbooltje voor hoorn neerleggen staat een I in een O. Dat is een aanduiding voor aan/uit. Dus dezelfde toets voor beide handelingen. Een verschil met jouw telefoon: ik hoefde geen code in te voeren. Maar zoals gezegd, ik heb hem één maal aan gezet, maar nooit meer uit gezet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

Die code hoeft normaal bij mij ook niet. Maar ik heb de aan/uit-toets nu kennelijk iets te vaak of te langdurig ingedrukt waardoor die min of meer in de uit-stand vergrendeld werd.
 
Vraagje: is hoorn neerleggen dan ook hetzelfde knopje als bellen?

Berichten: 12.262

Re: Mobieltje werkt niet meer

Zo... dat is een oudje!
 
Bijzonder dat de accu daarvan nog enige lading vast houdt, of heb je die inmiddels al tig keer vervangen?
 
Er zijn een paar variaties van het aan/uit schakelen van toestellen uit die tijd - soms was 'uit' het (rode) neerleggen knopje vasthouden, en 'aan' precies dezelfde handeling, maar er waren ook toestellen waarbij 'neerleggen vasthouden' uit betekende en 'opnemen vasthouden' aan. Maar goed, je hebt er varianten in, ook waarbij 1 van beide knoppen ingedrukt houden het toestel inschakelt als het uit stond. 
 
Die 4-cijfer-code zal waarschijnlijk je SIM-unlock code geweest zijn, al is dat vaak gewoon 0000. 
 
Tegenwoordig zie je het niet veel meer, sinds er zoiets is als flight en dnd mode hoef je toestellen nooit meer uit te schakelen, tenzij je het gebruikt voor absolute noodgevallen en ergens opgeladen wilt bewaren. Dat laatste is overigens absoluut af te raden: als je een uitgeschakelde maar opgeladen mobiele telefoon in je dashboardkastje gooit voor een noodgeval is de kans aanzienlijk dat dat ding na een jaar oid geen lading meer heeft: bij kamertemperatuur gaat dat nog wel goed, maar in een geparkeerde auto wordt het gewoon extreem koud in de winter, maar vooral extreem warm in de zomer... funest. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

Aangezien ik een hekel heb aan telefoneren maak ik er enkel gebruik van voor noodgevallen. Ik zit nu te wachten op een telefoontje voor het repareren van mijn brievenbus, omdat ik niet meer bij mijn post kan. Het was gisteren dus wel even schrikken toen ik mijn mobieltje ineens niet meer aan de praat kreeg. Nu doet die het weer, en "0000" werkte gelukkig (!) ook. De batterij heb ik nooit vervangen.

Berichten: 12.262

Re: Mobieltje werkt niet meer

Zolang je de lader maar hebt zal het wel blijven werken, desnoods moet je bellen met de lader ingeplugd - maar die accus hebben zeker niet het eeuwige leven, dus pas er mee  op als je het onderweg nodig hebt. Overigens lijkt me dat wel tamelijk lastig als je bijv een keer pech met de auto hebt op de snelweg oid: De 'praatpalen' werken niet meer, dus dan is het hopen dat er iemand stopt om je te helpen of dat rijkswaterstaat je op een camera stil ziet staan en komt afslepen. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Mobieltje werkt niet meer

Elk nadeel heeft z'n voordeel: ik heb geen auto, en zelfs geen rijbewijs. ;) 

Reageer