Beste wetenschapsforum-topic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Beste wetenschapsforum-topic

Wat vind je het beste topic op het wetenschapsforum?

En waarom?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Alle mini cursussen vind ik heel goed. Veel gestelde vragen worden in heldere en duidelijke taal uitgelegd.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Ik zit zelf voor 90% in het huiswerk- & wiskundeforum dus ik kan niet echt algemeen oordelen. Ik kijk wel rond, maar neem verder meestal niet actief deel.

Ik heb geen "favoriete topic", maar de leukste voor mij zijn degene waarin een geïnteresseerde vragensteller om hulp vraagt, toont dat hij/zij zelf ook moeite gedaan heeft (en niet gewoon z'n huiswerk laat oplossen) en na een (hopelijk heldere) uitleg van mezelf of van een andere forumganger weer iets heeft bijgeleerd en dat erg apprecieert.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Ik denk dat een 'beste' topic een heel persoonlijke mening weergeeft, zoiets als iemands persoonlijke muziek top 3. Ik sluit me voor 100 % bij TD! aan:
Ik heb geen "favoriete topic", maar de leukste voor mij zijn degene waarin een geïnteresseerde vragensteller om hulp vraagt, toont dat hij/zij zelf ook moeite gedaan heeft (en niet gewoon z'n huiswerk laat oplossen) en na een (hopelijk heldere) uitleg van mezelf of van een andere forumganger weer iets heeft bijgeleerd en dat erg apprecieert.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Tja, die minicursussen hebben natuurlijk wel goede kwaliteit, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

En verder lijkt het me een tikje nutteloos. Zie de reacties van TD en Jan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Weljah, ik vind dat TD! gelijk heeft, niet dat ikzelf zoveel mensen kan helpen, maar ik ben wel altijd tevreden als ik eens geholpen wordt omtrent een of andere vraag. Ben ook altijd tevreden als ik zie dat TD! antwoordt op mijn huiswerk related problems [wortel]

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Beste wetenschapsforum-topic

Ik definieer 'het beste topic' als volgt: 'Het topic waarmee zo veel mogelijk mensen een antwoord op hun vraag krijgen'.

In dit geval moet ik dus automatisch tot de mini cursussen overgaan. Deze zijn juist in het leven geroepen om veel gestelde vragen van forum bezoekers te behandelen. Hoewel de antwoorden vaak al her en der in het forum voorkomen is het naar mijn mening zeer nuttig om dit samen te vatten in een mini cursus.

Het probleem van dit topic is de persoonlijke opvatting van 'het beste'. Aangezien het anders op een nogal dode discussie uitloopt lijkt het me zeer nuttig dat mensen hun definitie van 'het beste topic' geven.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Beste wetenschapsforum-topic

ja, de vraag is lastig, wanneer is iets een goede topic?

ik had ooit eens een lijste gemaakt van hoeveel antwoorden een gemiddelde topic heeft per forum.

1 jan 2006 .

Kn ;7,901

Mn ;11,725

Sk & rv:12.407

Wis; 8,546

Sk ; 6,218

Bi ; 8,727

Mf ; 8,935

A w, nT; 8,231

TW: 12,581

Gs ; 11,289

P R & E;18,25

P & S : 17,677

F,T & E; 43,640

Wn:1,475

H & P ; 5,466

To; 29,044

A W O nT ; 15,565

feedback: 9,509

nou, de duidelijke uitspringer is Filosofie, Theologie & ethiek.

zijn dat dan de beste topic's?

zelf ven ik verrukt over de topics waar ik een vraag stel en daar een duidelijk uitsluitend antwoord over krijg wat ik helemaal begrijp(ook vaak dank aan TD).

maar omdat dit er veel zijn , en erg persoonlijk is ,verkies ik geen van ze onder de beste.

op het forum zijn niet echt algemene topic's. misschien is de vraag beter als welk subforum vind je het beste? maar dat is een andere topic.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Beste wetenschapsforum-topic

misschien is de vraag beter als welk subforum vind je het beste?
Wat mij hier op het forum het meest boeit zijn de SubForums:

* Sterrenkunde en Ruimtevaart

* Filosofie, Theologie en Ethiek

Reageer