Beste wiskundigen,
Ik moet voor een opdracht op school de volgende opdracht uitvoeren/beantwoorden met behulp van wiskundige modellen;
Volgend jaar ga ik, na succesvolle plaatsing dit jaar, met mijn springteam meedoen aan het Europees kampioenschap. We hopen daar mooie resultaten namens Nederland neer te zetten.
Om op deze Europese kampioenschappen een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten zijn we volop in training. Momenteel zijn we vooral bezig met de afzet op de Pegasus. Van jullie docent wiskunde heb ik begrepen dat jullie toevallig op zoek zijn naar een opdracht op turngebied en dus kunnen jullie ons misschien wel helpen.
Tijdens traingen hebben we al wat beelden gemaakt van enkele sprongen met de Pegasus:
We vragen ons af of de afzet op dit momenteel al ideaal is of dat we deze nog kunnen verbeteren.
Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen om de afzet te verbeteren. Kunnen jullie ons wat praktische tips geven over hoe we dit zouden moeten doen?
Met vriendelijke groet,
Lid Teamqym The Netherlands
Opdracht:
Help Teamgym The Netherlands aan een bruibaar antwoord op haar vraag. Maak hierbij gebruik van wiskundige modellen.
Alvast bedankt!!!