Springen naar inhoud

detectielus bij stopstreep

• Log in om te kunnen reageren

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 7321 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 26 oktober 2018 - 09:13

Wat ik wel erg jammer vindt is dat we in nederland nog steeds geen aftellende verkeerslichten hebben,

Nou, die zijn er echt wel. In Middelburg ken ik er een paar, en op andere plaatsen in Nederland heb ik ze ook gezien. Weliswaar niet met cijfers, maar meestal met een krans van lampjes die stuk voor stuk uitgaan zodat je een indicatie hebt wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Maar ook als er een enkel lampje is ingeschakeld betekent het dat je aanvraag daadwerkelijk in behandeling is, en niet alleen maar dat je op de knop hebt gedrukt.

Veranderd door klazon, 26 oktober 2018 - 09:16

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3368 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 oktober 2018 - 12:53

In Amsterdam hebben veel verkeerslichten wel een teller. Soms tellen ze meer dan één af per seconde en heel soms staan ze even stil, maar in het algemeen werkt dat aftellen goed.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 10912 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 oktober 2018 - 01:11

Blijkt maar weer hoe lang ik niet in Amsterdam ben geweest - maar hebben ze die tellers voor voetgangers, auto's of beide?

En als ze opeens stoppen met aftellen is dat inderdaad vreselijk irritant, in bangkok heb ik zelfs wel eens gezien dat ze opeens omhoog sprongen (van bijv 20 naar 50 seconden). Ik denk dat ze dat vooral doen als het kruispunt gewoon helemaal ram vast staat en ze overschakelen op een scenario om het verkeer eraf te krijgen door alle toestroom tegen te houden. Anderzijds zouden ze er ook wel eens niet zo hard over kunnen nadenken gezien thailand een koploper is in het aantal verkeersdoden per hoofd van de bevolking. 

Victory through technology

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 7321 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 oktober 2018 - 08:43

Ik ken die tellers alleen maar voor fietsers. Voetgangers kunnen  er soms hun voordeel mee doen als een voetgangersoversteek en een fietsoversteek vlak naast elkaar liggen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3368 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 oktober 2018 - 15:16

Blijkt maar weer hoe lang ik niet in Amsterdam ben geweest - maar hebben ze die tellers voor voetgangers, auto's of beide?

Volgens mij alleen voor fietsers en voetgangers, maar ik heb geen auto, dus ik let niet zo goed op die verkeerslichten om het zeker te weten.

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 3360 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 oktober 2018 - 08:57

In Leidschendam hebben ze die tellers ook voor auto's (althans ik heb ze gezien bij de kruisingen met de Noordsingel daar want dat is de enige plek waar ik in die plaats heb gereden), ook zo'n krans met lampjes.

Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures