Springen naar inhoud

Uitleg vwo reactiemechanismen

• Log in om te kunnen reageren

Suzie12

Suzie12

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 juli 2018 - 10:25

Heyy, ik probeer mezelf het hoofdstuk over reactiemechanismen duidelijk te maken maar het wil niet echt.

Ik vroeg me af of een ongebonden elektronenpaar altijd een delta - oplevert en dus een nucleofiel deeltje. En of de delta - dan ook aan de kant van het atoom bevindt waar deze ongebonden elektronenparen zich bevinden. Als laatste vroeg ik me ook nog af of een ongebonden elektronenpaar invloed heeft op de elektronegativiteit van een atoom. Alvast ontzettend bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 47043 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juli 2018 - 19:23

Opmerking moderator :

Iemand die hier een handje kan toesteken?

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Val232rio Cosemans

Val232rio Cosemans

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2018 - 16:36

Ik wil wel een poging doen. (Ben zelf ook wel student maar oké)

Heyy, ik probeer mezelf het hoofdstuk over reactiemechanismen duidelijk te maken maar het wil niet echt.

Ik vroeg me af of een ongebonden elektronenpaar altijd een delta - oplevert en dus een nucleofiel deeltje. 

Of je een delta + en - lading hebt hangt volgens mij af van het verschil in EN waarde.

En of de delta - dan ook aan de kant van het atoom bevindt waar deze ongebonden elektronenparen zich bevinden. 

Ja, bijvoorbeeld bij ammoniak is dat zo.

Als laatste vroeg ik me ook nog af of een ongebonden elektronenpaar invloed heeft op de elektronegativiteit van een atoom. Alvast ontzettend bedankt

Ik geloof van niet.

Groetjes 

Valerio

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures