Probleem (?) met wasdroger

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 23

Probleem (?) met wasdroger

Het gaat hier om een Whirlpool AWZ 9815 wasdroger, gekocht in 2015 (?). Condensdroger, pakweg 300 euro ?? Gebruik: één tot twee maal per week, éénpersoonshuishouden.
 
Onderaan het apparaat zit een soort pluizenfilter. Het gebeurt tegenwoordig regelmatig en al wel snel dat het rode lampje gaat branden dat aangeeft dat dit filter gereinigd moet worden. Echter, vrijwel altijd is dat filter vrij schoon. Ook de `bak´ waar dit filter in gaat is vrijwel geheel schoon. Ik kan uiteraard niet voorbij een zekere kromming naar rechts kijken, maar ik zie niets. Dat filter reinig ik dan wel regelmatig, of dat helpt weet ik niet.
 
Van dit soort techniek heb ik vrijwel geen verstand.
 
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ? Heeft het zin om een monteur te laten komen ? Praktisch kan ik hem nog wel gebruiken. En als ik dat filter even goed was onder de kraan, zoals even geleden, lijkt het apparaat weer goed te draaien.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Probleem (?) met wasdroger

Heb je al eens gekeken waar precies de sensor voor de filterreiniging zit, of hoe die werkt? Staat er iets over in de handleiding?

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Probleem (?) met wasdroger

De filter altijd onder de kraan wassen zo doe ik het. Je kan dan ook in de filter kijken of er nog restanten in zitten.
Als het toestel nog altijd aangeeft dat de filter nog vol is kan het een storing zijn.
one day you will know

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.363

Re: Probleem (?) met wasdroger

Heb je al eens geprobeerd de stofzuiger voor het filter te plaatsen? Wie weet komt er dan nog iets los en wordt dan direct in de stofzuiger gezogen.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 23

Re: Probleem (?) met wasdroger

Dank, ik heb het inmiddels opgelost. Denk ik. Ik had iets over het hoofd gezien.

Reageer