Groene laserpen kopen

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Groene laserpen kopen

Ik heb de topics over groene laserpennen als zoeker en de gevaren van groene laser pointers gelezen. 
 
Ik wil een 200mW groene laserpen kopen voor astronomische toepassingen.
 
Mijn vragen nu:
- Waar koop je zo'n 200mW laser zonder dat je er een krijgt waar het IR/UV filter uit is geprutst, opgevoerd is, etc. (Bij << modknip >> zijn ze toch al $39. Liever koop ik ze voor 29 euro op ebay natuurlijk. Maar kent iemand een "betrouwbare" goedkope bron?
 
- Is een 200mW laser lichtsterk genoeg om evt te gebruiken in lichtvervuilde achtertuin (niet volledige donkeradaptatie) en zwak genoeg om niet 3000 m verder te zichtbaar te zijn? Kortom: Is 200mW de juiste sterkte, of toch liever 50mW?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Groene laserpen kopen

Ik heb er een van 200 mW, en die kan je in goede waarnemingsomstandigheden als sterrenpointer gebruiken.
In de licht- en luchtvervuilde omgeving van de stad is het geen succes.
 
Het licht is wel degelijk vanaf grote afstanden waar te nemen, dus kijk uit.
 
Terzijde: Zo'n goedkoop ding trekt de batterijen al behoorlijk snel onder de benodigde spanning, kwestie van enige tientallen minuten.
Waar te kopen? Kijk eens bij de vele Chinese webshops, bijvoorbeeld: klik

Berichten: 1

Re: Groene laserpen kopen

nico1992 schreef: za 08 sep 2018, 14:33 Ik heb de topics over groene laserpennen als zoeker en de gevaren van groene laser pointers gelezen. 
 
Ik wil een 200mW groene laserpen kopen voor astronomische toepassingen.
 
Mijn vragen nu:
- Waar koop je zo'n 200mW laser zonder dat je er een krijgt waar het IR/UV filter uit is geprutst, opgevoerd is, etc. (Bij << modknip >> zijn ze toch al $39. Liever koop ik ze voor 29 euro op ebay natuurlijk. Maar kent iemand een "betrouwbare" goedkope bron?
 
- Is een 200mW laser lichtsterk genoeg om evt te gebruiken in lichtvervuilde achtertuin (niet volledige donkeradaptatie) en zwak genoeg om niet 3000 m verder te zichtbaar te zijn? Kortom: Is 200mW de juiste sterkte, of toch liever 50mW?

i want to buy one? could you please give me some suggestions? any one bought from this site before?

Reageer