Constructief Ontwerp voor Dummies

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Constructief Ontwerp voor Dummies

Goedemiddag!
 
Ik ben een afstudeerder aan de opleiding Tuin- en Landschapsinrichting aan de Hogeschool van Hall Larenstein in Velp.
Ik studeer af in de richting Realisatie, een onderdeel hiervan is een Constructief ontwerp.
 
In mijn geval houdt dit in een houten uitkijktoren ontwerpen met een maximale hoogte van 20 meter.
Soortgelijk aan onderstaande pracht. Ik heb geen ervaring met de geotechniek en heb ook geen scheikunde en natuurkunde gehad op de middelbare school.
 
Omdat onze opleiding niet gefocust is op deze tak van de techniek gaat het in mijn opdracht puur om het kennismaken met.
In dit geval moet ik een dimensioneringsberekening maken van de buigbelasting en de knikbelasting. 
 
De buigbelasting lukt tot nu toe aardig goed, maar ik weet geen begin te maken met de knikbelasting van de toren.
Er worden twee berekeningen gemaakt, één met accoya hout en één met azobe.
 
Zouden jullie mij hierbij willen helpen? Ik wil het wel graag zelf doen maar heb echt begeleiding hierbij nodig.
Ik hoopte dat dat mogelijk was via dit forum. Ik heb nu nog hele beperkte informatie gegeven omdat ik graag wil horen of hier überhaupt animo voor is, maar kan dit natuurlijk gewoon aanvullen.
 
Ik hoor graag van jullie!
 
Afbeelding

Berichten: 863

Re: Constructief Ontwerp voor Dummies

je wordt hier zeker geholpen maar niet vanaf 0

Reageer