[wiskunde] Plot geleidbaarheid verloop tegen tijd

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 52

Plot geleidbaarheid verloop tegen tijd

Hallo!
 
Van een bepaald vat dat 2 lagen bevat: een zoutlaag en organische laag, wil ik scheiden op basis van geleidbaarheid. Nu wil ik dit plotten door de geleidbaarheid tegen de tijd uit te zetten.
Aangezien een zout een hoge geleidbaarheid heeft en de organische laag niet.
 
formule geleidbaarheid:
labda [m²/Ω*mol]= gamma [1/Ω*m]   / concentratie [mol/m³]
 
Ik zelf dacht dat de tijd afhankelijk is van het debiet waarmee de laag uit het vat stroomt 
Uitstroom vat: qv[m³/s] = V[m³] / t  
 
Ik heb het vermoeden dat dit proces beschreven kan worden door middel van integreren?! maar weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken?
 
Gr.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Plot geleidbaarheid verloop tegen tijd

Mij is heel je vraag niet duidelijk: Je wil gaan scheiden op basis van geleidbaarheid. Waarom komen dan ineens die tijd en het debiet op de proppen? 
 
Als ik een vat zout water heb met daarop een laag olie bijvoorbeeld; en ik laat dat onderlangs leegstromen, dan meet ik een tijdlang een constante geleidbaarheid aan de uitgang, die ineens in elkaar dondert zodra het zout water op is en de olie begint uit te stromen. Niks tijd of debiet, gewoon klep dicht zodra die geleidbaarheid aan de uitgang daalt. Dus wat is hier eigenlijk het "proces" ? 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 772

Re: Plot geleidbaarheid verloop tegen tijd

Ook voor mij is het probleem niet echt duidelijk. Als je twee (gescheiden!) lagen hebt, waarvan 1 een organische is en een andere een waterige laag met hierin een opgelost zout, dan kun je simpelweg de conductiviteit van het effluent meten. Van zodra de waterige laag uit het vat gepompt is, zal de conductiviteit terugvallen naar +/- nul. Je hoeft dus niet echt iets te gaan berekenen.

Reageer