Springen naar inhoud

Conclusie trekken Regressie analyse

• Log in om te kunnen reageren

DavyC

DavyC

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2018 - 09:07

Dag iedereen

Kan iemand helpen met de conclusie?

De eerste tabel daar zitten alle provincies en juridische vormen in die de dagprijs van een woonzorgcentrum beïnvloeden.
In tabel 2 (onderste) heb ik van de promotor de provincie Limburg en juridische vorm 'privé-instellingen' uit mijn dataset moeten halen.
Hoe moet ik de verandering nu beschrijven in mijn thesis?

Hartelijk dank

Bijgevoegde Bestanden

• Bijlage  SPSS.docx   70,64K   8 maal gedownload

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 467 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 06 november 2018 - 19:31

Ik zou om te beginnen je analyses overnieuw doen. En dan de categoriale variabelen als zodanig in je model stoppen. Je stopt nu categoriale variabelen als continue variabelen in het model. Dat is onjuist en levert je geen zinnig, interpreteerbaar model op.
Ik zie dat je nog een topic hebt waarin je je afvraagt met welk type variabele te maken hebt; lees anders dit eens, en zoek daarna een goed boek over SPSS. Bv Andy Field of de Spss Survival Manual van Julie Pallant.

DavyC

DavyC

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 november 2018 - 10:51

Dag Saffron

Bedankt voor de reactie en de link van de variabelen.
Maar begrijp je niet goed wat je bedoelt.
ik moet de dagprijs analyseren aan de hand van provincie, bewonerscapaciteit en het juridisch statuut.
van variabele Provincie en juridisch statuut had ik een dummy gemaakt zoals mijn promotor gezegd had.
Zelf nooit les van SPSS gehad en had een multiple regression analayse uitgevoerd met dagprijs als afhankelijke variabele en provincie, bewonerscapaciteit en het juridisch statuut als onafhankelijk variabelen

alvast bedankt
met vriendelijke groeten
Davy

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 467 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 07 november 2018 - 20:05

Ik neem aan dat er meerdere categorieën zitten in provincie (12 als je heel NL meeneemt) en ik begrijp uit je verhaal ook dat de variabele juridisch statuut uit meerdere categorieën bestaan (want je hebt het over een groep daaruit laten).
Laten we provincie als voorbeeld nemen: als je 12 categorieën hebt, dan zou je 12-1=11 dummies moeten hebben. En daarmee 11 estimates, 1 voor elke dummy. Maar in jouw output is er maar 1 estimate voor provincie dus dan klopt er iets niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures