Gezichtsbedrog

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Gezichtsbedrog

hallo ik heb een schilderij gezien waar als je er maar lang genoeg naar kijk "doorheen " kijkt en een man ziet met een hoed en zonnebril reageerbuizen enz. hoe heet dit soort bedrog en is er wat van te vinden op internet? hier ff de link van de foto die ik ervan gemaakt heb ik hoop op wat reacties!

http://www.hetistochalverloren.nl/bedrog.jpg

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Gezichtsbedrog

Autostereogram.

http://en.wikipedia.org/wiki/Autostereogram

Als je zoekt op "magic eye" zal je ook een hoop vinden.

Berichten: 4

Re: Gezichtsbedrog

Heel erg bedankt haha ben erg blij nu :roll: maar ik heb nog een vraag normaal gezien hoor je het plaatje ofzo erachter te zien he..? ik zie het op me af komen ik denk dat ik de achterkant zie van wat hun als voorkant zien snap je het? het plaatje die ik te zien krijg lijkt nergens op terwijl de anderen wel de professor zien? hoe kan dat

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Gezichtsbedrog

Bekijk ook dit oudere topic eens. Er zijn wel al veel plaatjes weggevallen, maar je zult voorlopig vooruit kunnen.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 41

Re: Gezichtsbedrog

Huh? Ik heb 5 minuten naar die foto zitten staren, maar ik zie geen man, laat staan met een hoed/zonnebril/reageerbuisjes ... :roll:

Waarom word ik nooit optisch bedrogen? :P
Statistics are totally wrong fifty-six per cent of the time!

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Gezichtsbedrog

*Karolien* schreef:Huh? Ik heb 5 minuten naar die foto zitten staren, maar ik zie geen man, laat staan met een hoed/zonnebril/reageerbuisjes ...   :roll:  

Waarom word ik nooit optisch bedrogen? :P
Doe je het wel goed?

Er zit een hele techniek achter.

Probeer het plaatje van heel dichtbij te bekijken en dan zonder opnieuw je ogen scherp te stellen de afstand tussen jou en het plaatje vergroten.

Of probeer op allerlei manieren scheel te kijken.

Als je een lui oog hebt werkt dit hele gedoe niet.

Berichten: 41

Re: Gezichtsbedrog

Amai das moeilijk!

Maar het begint al wat te lukken! Als ik vlak voor m'n scherm zit, zie ik hier en daar al diepteverschillen 8) Maar vanaf het moment dat ik denk: "Ja het lukt, nu dat beeld niet meer weg laten gaan", dan is het weg :roll:

Maar ik zal nog wat proberen!

Bedankt voor de tip!
Statistics are totally wrong fifty-six per cent of the time!

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Gezichtsbedrog

Ik vind hem ook wel erg moeilijk,

Probeer eens op de link van Math te klikken, daar zijn een hele hoop kleinere die wat makkelijker zijn.

Berichten: 4

Re: Gezichtsbedrog

Je moet er zeg maar achter kijken wat ik dee was een plaatje uitprinten naar mijn raam kijken en heel langzaam het blaadje voor me ogen schuiven en als je dan wazig het plaatje ziet dan is het goed moet je ff zo vasthouden en opeens verdwijnt het en zit je erin. als je scheel kijkt kijk je ervoor het is juist de bdoeling dat je erachter kijkt omdat anders het plaatje nergens op lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Gezichtsbedrog

Ik heb er eerst een kwartier naar zitten kijken zonder iets te zien. Maar toen ik iets las over scheel kijken herinnerde ik mij plots dat ik vroeger altijd een spel speelde dat als volgt gaat: ons plafond bestaat uit houten latten mooi naast elkaar. als je scheef kijkt en je plaatst die lijnen ertussen over elkaar leek het alsof het plafond een stuk dichter was gekomen. Dat heb ik hierook geprobeerd. En het werkte.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Gezichtsbedrog

Nope... men eurocent valt maar niet :roll: .

Berichten: 26

Re: Gezichtsbedrog

Ik zie een paard.

Reageer