Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?

Hey

Ik ben een 17 jarige student die bezig is aan een geïntegreerde proef ( GP ).

Voor ons project zoeken we een modelbouw garagepoort met motor. Als het kan een sectionale maar andere voorstellen zijn ook welkom!

Tijdens onze zoektocht naar een garagepoort met motor voor in de modelbouw stranden we steeds op volledige (vaste) garage's, vaste poorten zonder motor, ...

Weten jullie een site waar je een modelbouw garagepoort kan vinden? Het liefst met een motortje ingebouwd.

We zullen dit later inbouwen en aansturen met een Raspberry Pi en eventueel wat transistoren, mosfets, ...

Het idee is om een huisje te tekenen in draftsight en daarna te lasercutten. De poort zouden we dus inbouwen. Onze GP is een huisje gecombineerd met een Raspberry Pi waarin we wat domotica e.d. plaatsen.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Mvg

Kevin D.

Berichten: 5

Re: Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?

Andere systemen van poorten zijn ook zekerlijk welkom! Bijv. poort die opengaat via de bijv. rechtermuur ipv plafond.

Mijn probleem is enkel dat ik ze voor modelbouw in een minihuisje niet tegenkom op het internet. Alle hulp is welkom!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?

Bewegende garagepoorten ken ik niet in model. Ik denk dat je meer kans hebt als je gaat zoeken naar locomotiefloodsen met bewegende deuren. Fabrikanten die zoiets zouden kunnen hebben zijn b.v. Faller, Vollmer, Pola en Viessmann.
En anders knutsel je toch zelf iets in elkaar? 

Berichten: 5

Re: Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?

Merci klazon, ik zal je tip zekerlijk nagaan! Ik zal er nu eens voor kijken, hartelijk dank voor uw tip!

Gebruikersavatar
Berichten: 73

Re: Modelbouw garagepoort gezocht, met motor?