Gasveren in een 160kilo luik
-
- Berichten: 2
Gasveren in een 160kilo luik
Hallo mannen
Ik kom hier op dit forum uit voor een kracht berekening .de kracht komt op twee scharnieren die hulp hebben van een set gasveren
De praktijk is een hefdak op een chevrolet bus . Die weegt 110kilo Lengte 346 cm Scharnieren staan ad voorzijde en zijn harmonica vorm .dus de klep gaat slecht 18 graden open en daarvoor moet hij 60cm omhoog .
Nu is de vraag .waar komt de voet van de gasveer te staan .
En is het een id om een scharnier punt aan de voet van de gasveer te maken om zo de spanning in rust weg te nemen . En hoeveel kilo komt er op de gasveer ( 14-28 dik) en op het scharnier in rust is dat 0 kilo .maar in geopende toestand?? tekening zou mooi zijn?! Dank u vriendelijk
Ik kom hier op dit forum uit voor een kracht berekening .de kracht komt op twee scharnieren die hulp hebben van een set gasveren
De praktijk is een hefdak op een chevrolet bus . Die weegt 110kilo Lengte 346 cm Scharnieren staan ad voorzijde en zijn harmonica vorm .dus de klep gaat slecht 18 graden open en daarvoor moet hij 60cm omhoog .
Nu is de vraag .waar komt de voet van de gasveer te staan .
En is het een id om een scharnier punt aan de voet van de gasveer te maken om zo de spanning in rust weg te nemen . En hoeveel kilo komt er op de gasveer ( 14-28 dik) en op het scharnier in rust is dat 0 kilo .maar in geopende toestand?? tekening zou mooi zijn?! Dank u vriendelijk
- Moderator
- Berichten: 8.166
Re: Gasveren in een 160kilo luik
Het lijkt mij beter als je zelf een schetsje maakt met de juiste maten en de gegevens van de gasveer, of gasveren (minimale en maximale lengte, dus de slag, en de progressie). Zonder dat kan een willekeurige veer in theorie overal worden gezet en valt er niets te berekenen.
Wat je ook kan doen is trachten met deze tool van een fabrikant het te berekenen.
Wat je ook kan doen is trachten met deze tool van een fabrikant het te berekenen.