zwaartekracht

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

zwaartekracht

Ik stop een pot vol met pingpongballen. Dan doe ik er steentjes en zand bij zodat de pot vol lijkt. Vervolgens gooi ik er bier bij. Gaan de pingpong ballen dan alsnog drijven of absorbeert het zand het bier?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: zwaartekracht

Het lijkt me dat er een goede kans is dat als je dat voorzichtig doet de pingpongballen aanvankelijk onder zullen blijven. De grootte van die kans lijkt me ook af te hangen van het soort gebruikte zand, en hoe dik de laag zand is die de bovenste laag ballen afdekt.. Maar zodra er wat gaat bewegen lijkt me de boel los te gaan komen.
 
Maar enfin, pingpongballen zijn niet duur, zand ook niet, bier waarvan het niet zonde is dat het voor dit soort doeleinden wordt gebruikt ook niet. Ik zou zeggen, voer de proef uit en laat ons het resultaat weten. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 656

Re: zwaartekracht

Aangezien de pot vol is met ping pong ballen, vult het zand dus de ruimte tussen de ballen en de steentjes die liggen in de ruimte bovenop. Het bier vult dan neem ik aan weer de ruimte tussen het zand, ballen en steentjes. De ping pong ballen gaan drijven en het zand zakt daardoor omlaag opwaartse kracht is gewoon groter bij de ping pong ballen er ontstaat segregatie. 

Reageer