[natuurkunde] warmte

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

[natuurkunde] warmte

Als jullie deze vragen zouden krijgen op een examen, wat zouden jullie dan antwoorden?

Wat is warmte? Hoe kunnen we de warmte uitgewisseld tussen een systeem en de omgeving meten?

Berichten: 237

Re: [natuurkunde] warmte

Als jullie deze vragen zouden krijgen op een examen, wat zouden jullie dan antwoorden?  

Wat is warmte? Hoe kunnen we de warmte uitgewisseld tussen een systeem en de omgeving meten?
Trillingen? In een systeem kunnen trllingen doorgegeven worden (kinetische energie)
The first writing, science, mathematics, law and philosophy in the world, making the region the center of what is called the "Cradle of Civilization" - Iraq

Berichten: 41

Re: [natuurkunde] warmte

Warmte = een vorm van energie-overdracht? (net zoals (mechanische) arbeid een vorm van energie-overdracht is)

Zo zou ik het toch omschrijven :roll:
Statistics are totally wrong fifty-six per cent of the time!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [natuurkunde] warmte

spider.ipac.caltech.edu/staff/jarrett/LiU/resource/misused_glossary.html
Heat, like work, is a measure of the amount of energy transferred from one body to another because of the temperature difference between those bodies. Heat is not energy possessed by a body. We should not speak of the "heat in a body." The energy a body possesses due to its temperature is a different thing, called internal thermal energy. ...


veel mooier kan ik het zelf niet zeggen, al zeg ik het zelf :roll: .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer