Springen naar inhoud

Kinematica

• Log in om te kunnen reageren

CoenCo

CoenCo

• >250 berichten
  • 429 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2019 - 19:03

Er zit een verschil tussen bepalen op welk punt de knikker (A) de denkbeeldige schuine lijn tussen alle voorste hoeken van de traptreden passeert,
en
(B) de exacte landplaats op de traptrede bepalen.

(A) is makkelijk want lineair
(B) is lastiger, want moet stapsgewijs. Je moet immers eerst bepalen welke traptrede je nog nèt passeert, en dan de landing op de volgende trede uitrekenen.

Ukster doet A. ik vermoed dat jij B doet. Voor het beantwoorden van de originele vraag is A echter nauwkeurig genoeg.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rik Speybrouck

Rik Speybrouck

• >250 berichten
  • 327 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2019 - 19:45

Er zit een verschil tussen bepalen op welk punt de knikker (A) de denkbeeldige schuine lijn tussen alle voorste hoeken van de traptreden passeert,
en
(B) de exacte landplaats op de traptrede bepalen.

(A) is makkelijk want lineair
(B) is lastiger, want moet stapsgewijs. Je moet immers eerst bepalen welke traptrede je nog nèt passeert, en dan de landing op de volgende trede uitrekenen.

Ukster doet A. ik vermoed dat jij B doet. Voor het beantwoorden van de originele vraag is A echter nauwkeurig genoeg.

klopt zo heb ik gewerkt

en inderdaad de formules zijn redelijk complex  geworden

CoenCo

CoenCo

• >250 berichten
  • 429 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2019 - 21:31

De truuk is dus om het slim aan te pakken:
Eérst met (A) analytisch de juiste trede bepalen, en dan op basis van die uitkomst met (B) (ook analytisch) de exacte landplaats.

Dat is veel handiger/logischer dan elke traptrede uitproberen. Nu gaat het nog wel, maal stel dat je 10.000 treden had.

Veranderd door CoenCo, 08 februari 2019 - 21:32

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures