Nieuwe reclamebanners wel érg groot (mobiele site)

Reageer
Technicus
Berichten: 1.151

Nieuwe reclamebanners wel

Ben ik de enige die ineens (18feb2019) bizar grote reclamebanners op zn iphone ziet?

Dat gaat behoorlijk ten koste van de werkbaarheid...
Bijlagen
9E8D1708-7ACF-4990-BFE3-7EE52E09D31E.png
9E8D1708-7ACF-4990-BFE3-7EE52E09D31E.png (180.18 KiB) 5625 keer bekeken

Berichten: 772

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Je bent niet de enige, deze banners heb ik ook tegengekomen. Inderdaad heel erg vervelend.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Bedankt voor het melden. Op de mobiele versie hadden we tot nu toe nog helemaal geen banners staan, terwijl het gebruik de afgelopen jaren sterk is verplaatst van desktop naar mobiel. Er is daarom inderdaad gisteren een experiment gestart op de mobiele versie.
 
Momenteel worden diverse formaten en manieren getest, zodat over enige tijd resultaten zichtbaar zijn. Daarna zal worden afgewogen welke formaten behouden blijven, en zal het waarschijnlijk ook zo worden ingeregeld dat ingelogde gebruikers er geen/minder zullen zien dan gasten.
 
Hoe dan ook: feedback is dus welkom!
 
PS: je hebt het wellicht al gezien, maar even voor de zekerheid: in de specifieke printscreen die je plaatste kan je overigens met het pijltje onder "gereedschap" de banner inklappen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Ja dat inklappen kan, maar zodra je naar een andere pagina gaat komt ie gewoon weer terug.

En hij scrolt ook niet weg, maar hovert boven de content.


Hoogst irritant!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Inderdaad best irritant. Nu heb ik sowieso al de gewoonte om meteen naar beneden te scrollen en desktopversie te openen. Dan ben je er van af.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Nieuwe reclamebanners wel

CoenCo schreef: Hoogst irritant!
Ben ik helemaal met je eens. Maar zonder dat te willen bagatelliseren, er is alleen een pragmatisch probleem: het kost een klauwtje geld (nog afgezien van alle vrijwilligerstijd) om een site als deze overeind te houden. Èrgens moet dat vandaan komen. Betere ideeën dan banners zijn welkom.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: Nieuwe reclamebanners wel

De kritiek is dan ook niet tegen de banner, maar tegen het formaat. Geen idee of daar keuzes in te maken zijn.

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Jan van de Velde schreef: Ben ik helemaal met je eens. Maar zonder dat te willen bagatelliseren, er is alleen een pragmatisch probleem: het kost een klauwtje geld (nog afgezien van alle vrijwilligerstijd) om een site als deze overeind te houden. Èrgens moet dat vandaan komen. Betere ideeën dan banners zijn welkom.
Snap ik. Banners horen er nou eenmaal bij.
 
Maar de intrusiviteit van de banners in huidige vorm is zo hoog, dat ik er spontaan van op zoek ging naar een adblocker voor iphone, terwijl ik toch al een aantal jaren behoorlijk wat websites op mijn iphone bekijk, en die neiging nog niet eerder zo sterk heb gehad.
 
Ik snap ook wel dat de meest irritante banners het meeste geld opbrengen. Hoewel er eigenlijk bizar weinig bewijs is dat ze voor de adverteerder daadwerkelijk meer verkopen opleveren, zie o.a.: https://decorrespondent.nl/9090/dit-is-de-nieuwe-internetbubbel-online-advertenties/4065047354610-8366e6ac
Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Om niet onevenredig veel overlast te veroorzaken dient een banner in mijn ogen:
*Niet te knipperen, dus statisch te zijn
*Netjes met de content mee scrollen. Dus geen rare overlay's, zowel qua usability als batterijverbruik is dit funest
*Tijdens het inladen er niet voor te zorgen dat besturingselementen (knoppen) ineens verspringen en je dus misklikt.
*Geen onevenredig groot deel van je scherm te beslaan. bijv 25% max?
 
De huidige implementantie voldoet aan geen van allen :cry:

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Ja, ik vind ze ook behoorlijk aanwezig. Valt veel meer op dan de eigenlijke content en ik moest onderaan deze pagina echt ff zoeken naar het vak waarin ik dit schrijf....


Die sticky in de header is prima, verder zou ik ff flink minderen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Momenteel worden alle banners automatisch geplaatst. Mijn eerste idee is om alle banners in de mobiele skin uit te zetten voor ingelogde gebruikers. Ik verwacht dat dat relatief eenvoudig te implementeren is. Ik zal hier vrijdag naar kijken.
 
Mocht dat echter lastig blijken te zijn: ik zou er mee geholpen zijn als jullie een paar printscreens willen sturen van irritante banners. Dan hebben we geen misverstanden en kan ik wat doelgerichter te werk gaan.
Ger schreef: Die sticky in de header is prima,
 
Daarmee bedoel je de banner waarvan Coen een printscreen plaatste in deze post?
 
CoenCo schreef: Ben ik de enige die ineens (18feb2019) bizar grote reclamebanners op zn iphone ziet?

Dat gaat behoorlijk ten koste van de werkbaarheid...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Nieuwe reclamebanners wel

post-38290-0-67308900-1550512284.png
post-38290-0-67308900-1550512284.png (223.52 KiB) 5621 keer bekeken
Wat mij betreft het "type" van de groene niet meer doen.
De rode kan prima, mits wat kleiner.
 
Om het verlies van de groene, en halvering van de rode te compenseren, zou eventuel deze blauwe kunnen:
IMG_2763.PNG
IMG_2763.PNG (227.11 KiB) 5622 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Miels schreef:
Daarmee bedoel je de banner waarvan Coen een printscreen plaatste in deze post?
 
Ik doelde op wat CoenCo hierboven groen gemaakt heeft. Blijkbaar heeft dat ook af en toe wat andere irritant gedrag wat mij nog niet was opgevallen.
-edit- jep, nu valt het me ook op. Ik dacht even dat je hem had weggehaald maar een seconde of 3-4 nadat alles geladen was springt-ie ineens in beeld. Super irritant want alles schuift nu op en je klikt verkeerd.
 
 
In ieder geval zou ik niet rood EN groen doen. Ergens tussen bijna 4x de hoeveelheid aan ruimte reclame 'slingert' nog ergens ons primair herkenningspunt rond. En zoals je op het screenshot ziet valt de eigenlijke content compleet uit beeld.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Screenshot_20190223-095157.png
Screenshot_20190223-095157.png (421.45 KiB) 5620 keer bekeken


Ehm, dit soort blokkerende advertenties zijn wel een aanmoediging om vooral het tabblad te sluiten in plaats van alleen de advertentie.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Als het goed is, is zojuist het volgende aangepast:
  • alleen gasten krijgen nog banners op de mobiele site
  • ook voor gasten is een aantal van de meest overheersende advertenties gedeactiveerd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Nieuwe reclamebanners wel

Miels schreef: zo 03 mar 2019, 14:09 Als het goed is, is zojuist het volgende aangepast:
  • alleen gasten krijgen nog banners op de mobiele site
  • ook voor gasten is een aantal van de meest overheersende advertenties gedeactiveerd.
Is dit recent weer ongedaan gemaakt? Sinds een paar dagen heb ik al die ads weer. Zie bijgevoegde screenshots van vandaag. (Bij een van de 2 kan je zien dat ik ingelogd ben)
Bijlagen
434241D6-2C06-4DEF-8BCD-0001634C48D0.png
3EBEB25E-5908-4887-8035-06D4D0F2B462.png

Reageer