Hoog/middenspanning beveiliging(en).

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 7

Hoog/middenspanning beveiliging(en).

In de hoog en middenspanning wordt gebruik gemaakt van diverse beveiligingen. In deze o.a de LANGSdifferentiaal beveiling welke een ingaande stroom van een kabel/component vergelijkt met de uitgaande stroom. Is er een (te groot) verschil in deze dan grijpt deze beveiliging in.

Nu ook de DWARSdifferentiaal beveiliging en niet zoveel voorkomend. Wat doet deze?

Ooit geweten maar nu na een vraag over deze geen antwoord meer naar boven te halen en niets van te vinden op internet. Wie geeft mij de/een korte verklaring

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoog/middenspanning beveiliging(en).

Ik kan er ook niks over vinden, had er ook nooit over gehoord.
In welk verband heb je dit begrip gehoord/gelezen?

Berichten: 55

Re: Hoog/middenspanning beveiliging(en).

Leendert Kees schreef: In de hoog en middenspanning wordt gebruik gemaakt van diverse beveiligingen. In deze o.a de LANGSdifferentiaal beveiling welke een ingaande stroom van een kabel/component vergelijkt met de uitgaande stroom. Is er een (te groot) verschil in deze dan grijpt deze beveiliging in.

Nu ook de DWARSdifferentiaal beveiliging en niet zoveel voorkomend. Wat doet deze?

Ooit geweten maar nu na een vraag over deze geen antwoord meer naar boven te halen en niets van te vinden op internet. Wie geeft mij de/een korte verklaring
Ik denk dat je moet kijken in de categorie 'generator/transformator beschermings relais'. Deze relais beschermen de wikkelingen tegen foutstromen en worden, afhankelijk van de specifieke functies, aangeduid volgens het ANSI systeem - code 87, gevolgd door een of meer letters. Bij dergelijke systemen van beveiliging spreekt men ook wel eens van 'Transverse Differential Protection'. Vandaar hoogstwaarschijnlijk de term "DWARS-differentiaal". Overigens denk ik niet dat deze minder vaak voor komt,  zoals je bovenstaand aangaf.     

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoog/middenspanning beveiliging(en).

Volgens deze webpagina http://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/display?openform&ievref=448-14-17 is transverse differential protection een beveiliging van twee parallele circuits. Gebaseerd op een vergelijking tussen de stromen van beide circuits.

Berichten: 55

Re: Hoog/middenspanning beveiliging(en).

klazon schreef: Volgens deze webpagina http://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/display?openform&ievref=448-14-17 is transverse differential protection een beveiliging van twee parallele circuits. Gebaseerd op een vergelijking tussen de stromen van beide circuits.
Deze twee parallelle circuits kunnen o.a. de dubbele wikkelingen zijn van (grote) transformatoren en generatoren.    

Reageer