Springen naar inhoud

Losse stekkertjes in computer

• Log in om te kunnen reageren

Professor Puntje

Professor Puntje

• >1k berichten
  • 3849 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2019 - 14:06

Ik heb een snellere tweedehands computer gekocht, maar nu ik het apparaat open heb gemaakt zie ik allemaal losse (niet aangesloten) stekkertjes. Zie de afbeelding hieronder. Kan dat geen kwaad i.v.m. kortsluiting tegen andere componenten aan of tegen de metalen computerbehuizing?

comp.jpg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Pinokkio

Pinokkio

• >1k berichten
  • 2085 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 maart 2019 - 15:09

Je kunt alle losse stekkertjes rondom afplakken met isolatietape wat je in elke bouwmarkt kunt kopen.

Of met ander voldoende dik tape (of voldoende lagen) wat je toevallig thuis in de la hebt liggen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 7362 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 maart 2019 - 16:16

In een desktop computer zitten wel vaker ongebruikte stekkers. De zijn helemaal omhuld door isolerend materiaal dus ze maken niet zo makkelijk ongewenst contact.

Ik zou ze niet afplakken met tape, als je zo'n stekker later nodig hebt is het een crime om die zooi er af te krijgen.

Als je echt bezorgd bent dat ze ergens tegenaan komen kan je ze vastbinden op een plek waar het geen kwaad kan.

boertje125

boertje125

• >250 berichten
  • 401 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2019 - 17:11

Alle losse stekers die er uit kunnen verwijderen.

Bij een modulaire voeding kan dit meestal heel makkelijk.

even bij elkaar binden is in principe genoeg om te voorkomen dat ze sluiting maken met een component

maar bij de sommige merken zit er wel een dop op de kabels die je kan laten zitten op als ze niet in gebruikt

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 10978 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 maart 2019 - 19:08

Die Molex connectors maken niet zo snel per ongeluk verbinding. Afplakken zou ik zeker niet doen, vastmaken zodat ze niet ratelen als je het apparaat verplaatst is wel zo netjes (kan met tie-wraps oid). 

Victory through technology

Professor Puntje

Professor Puntje

• >1k berichten
  • 3849 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2019 - 19:41

Dank voor de tips. Ik heb een paar snoertjes die nergens naartoe gingen losgehaald, en de rest met tie-wraps vastgezet. Dat moet zo goed zijn. :)

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 7362 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 maart 2019 - 20:58

Snoertjes die maar aan één kant vastzitten kun je inderdaad net zo goed weghalen.

Maar in een computer zitten ook vaak snoeren die via meerdere connectors doorhoppen en dan moet je goed opletten dat je niet te veel weghaalt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures