SMS-bericht invoeren

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

SMS-bericht invoeren

Ik heb mij nooit in SMS verdiept omdat ik dat niet gebruik. Maar zojuist kreeg ik een SMS-berichtje, en dat wil ik beantwoorden. Echter lukt het mij niet de juiste letters in te voeren. Hoe werkt dat?

Technicus
Berichten: 1.154

Re: SMS-bericht invoeren

Welk merk/type telefoon heb je?

Ik neem aan iets ouderwets zonder touchscreen?

https://nl.scoutwiki.org/SMS-code

Misschien is dit hierboven net genoeg instructie: voor de L druk je dus drie keer (snel achter elkaar) op de 5.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: SMS-bericht invoeren

Bestaat dat nog dan? ;) :lol:
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SMS-bericht invoeren

Het toetsenbord ziet er inderdaad uit als in de link:
 
https://nl.scoutwiki.org/Bestand:Mobile_phone_keyboard.svg
 
Maar als ik drie keer snel op de "5" druk krijg ik "Kkk". :cry:
 
 
Math-E-Mad-X schreef: Bestaat dat nog dan? ;) :lol:
 
Kennelijk.  :mrgreen:   

Technicus
Berichten: 1.154

Re: SMS-bericht invoeren

Het kan zijn dat je iets van tekstpredictie ala T9 hebt. Als je dan bijvoorbeeld 439 typt, kijkt hij zelf welke woorden hij daar mee kan maken. Waarschijnlijk maakt hij daar *het* van. Meestal kan je dan met pijltjestoetsen door de mogelijkheden scrollen en de juiste selecteren.

Of je zet T9/tekstpredictie uit.

Maar dat verschilt per merk & type telefoon. Beste is even de handleiding pakken.

Of volg de klassieke marktplaats-uitspraak: Een beller is sneller.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SMS-bericht invoeren

Dank. Dat was het! De invoermethode moest worden aangepast. Nu is het gelukt. :D

Berichten: 12.262

Re: SMS-bericht invoeren

Grappig dat dit nog bestaat eigenlijk :) 
 
Misschien kun je bij een nieuwer toestel wel een morse-code-sleutel kopen als accesiore - voor het geval je het nog rustiger aan wilt doen maar een tam tam onvoldoende bereik heeft...
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: SMS-bericht invoeren

Ik heb ook nog een telefoon die zo werkt. Tamelijk omslachtig. Ik verstuur daarom zelden een sms. Bovendien ben ik er nog steeds niet achter hoe je een nieuwe zin begint. Dus punt, enter, hoofdletter.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SMS-bericht invoeren

Tekens en de return kun je kiezen onder het sterretje. Hoofdletters weet ik zelf ook niet.
 
Ik had gehoopt dat SMS weer snel achterhaald zou zijn, dan had ik mij er ook niet in hoeven verdiepen. Ik heb het sowieso niet zo op "die moderne onzin". Ik zie de hordes telefoon-verslaafden dagelijks op straat. En dan vraag ik mij weer hoofdschuddend af: Waar moet dat heen...?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: SMS-bericht invoeren

Professor Puntje schreef: Tekens en de return kun je kiezen onder het sterretje. Hoofdletters weet ik zelf ook niet.
Is kennelijk afhankelijk van de telefoon. Bij mij zit onder het sterretje de omschakeling hoofdletters, kleine letters, cijfers.
Leestekens blijken onder de 1 te zitten. Nu de return nog zien te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: SMS-bericht invoeren

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SMS-bericht invoeren

De return zit bij mij bij de leestekens, aangegeven met het gehaakte pijltje.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: SMS-bericht invoeren

Eindelijk gevonden. Ik moet de # toets even vasthouden, dan verschijnt een veld met 9 nummers. Per toets zie ik dan een leesteken. ik kan met de cursor naar beneden gaan en dan verandert de functie van elke toets. De return verschijnt onder de 9. Het zit er dus allemaal in, maar het is wel omslachtig. Als ik over een maand weer eens een sms-je stuur ben ik het allemaal weer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SMS-bericht invoeren

Daarom ben ik er ook nooit aan begonnen. Maar nu kreeg ik toevallig een SMS-je dat ik wel wilde beantwoorden.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: SMS-bericht invoeren

meestal reageren de mensen sneller op messenger dan op een sms😲
one day you will know

Reageer