Beeldomschrijving van een spreekwoord

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 80

Beeldomschrijving van een spreekwoord

Ik heb hier een aantal cartoons voor mij liggen die elk een spreekwoord uitbeelden. 15 van de 16 heb ik reeds gevonden. Op dit laatste prentje staat een knappe, uitdagend geklede vrouw die de straat oversteekt. Op de stoep wandelt een man die reikhalzend naar haar omkijkt. Daardoor ziet hij niet dat er voor zijn voeten een put ligt, waar hij dus hoogstwaarschijnlijk in zal vallen.

Wie kan mij helpen dit spreekwoord/zegswijze te vinden? De kernwoorden zijn volgens mij vrouw - man - put of iets dergelijks.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Berichten: 866

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

Doe wel en zie niet om ??? of Mooie liedjes duren niet lang??? Bevalt me niet helemaal maar ik probeer het maar eens. (Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt)

Berichten: 17

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

een put van één paal hebben ?
those who speak of drama tend to put it on you

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

"Zit de man in de put,

zit ie waarschijnlijk niet in een vrouw haar ***" :P :roll: :wink:

Berichten: 80

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

Wat me eerst niet opgevallen was:

Zowel de man als de vrouw hebben beiden een sigaret vast. Volgens mij is dit wel van belang.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

Bograb schreef:Wat me eerst niet opgevallen was:

Zowel de man als de vrouw hebben beiden een sigaret vast. Volgens mij is dit wel van belang.
Waarschijnlijk zal het 'voltooid verleden tijd' zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Beeldomschrijving van een spreekwoord

Bograb schreef:Wat me eerst niet opgevallen was:

Zowel de man als de vrouw hebben beiden een sigaret vast. Volgens mij is dit wel van belang.
Waarschijnlijk zal het 'voltooid verleden tijd' zijn, wat uigebeeld wordt.

Reageer