Nachtmerrie

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 39

Nachtmerrie

Aangezien het nog bewolkt blijft probeer ik het forum op te fraaien met... afschuwelijke plaatjes..

Zie hier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

OF

Afbeelding

Blij dat ik nog in Deventer woon ipv A'dam, maar wat doen jullie hiertegen en in welke mate hebben jullie er last van?

Ik heb zelf nog het geluk dat het van 1 kant afkomt, (aan de ijsselkant is vrijwel niets)

[/img]

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Nachtmerrie

Onder de rook van de Europoort is het helemaal drama, maar gelukkig is de invloed op de zuidelijke (meest interessante deel :wink: ) niet zo groot, vooral niet als je naar de kust van de eilanden gaat.
Ik weet weinig van veel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nachtmerrie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bomen er echt mooi uit vond zien vanmiddag. Heb alleen een fotootje genomen met mijn telefoon, maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 39

Re: Nachtmerrie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bomen er echt mooi uit vond zien vanmiddag. Heb alleen een fotootje genomen met mijn telefoon, maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen :P


Haha, ja dat vonden er meer.

Ik was zelfs van plan weg te gaan op de fiets om wat plaatjes te schiten met m'n canon.

Maar toen ik thuis was zag ik het al druppelen van de bomen :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 126

Re: Nachtmerrie

Over nachtmerries gesproken:

Ik droomde vannacht dat ik een nieuwe telescoop had en hem wilde schoonmaken. Toen ik hem na de reinigingsbeurt weer in elkaar schroefde, drukte ik de complete hoofdspiegel in stukken! Wat ben je dan blij als je wakker wordt!

(P.S. Bij de Worp vanaf de brug zijn de wilgen nog steeds prachtig hoor!)
Afbeelding

Berichten: 39

Re: Nachtmerrie

hahahaha dat is denk ik van iedere newton houder een nachtmerrie, en ja ik heb de wilgen gezien in de bus! Maar het was mij te koud en te druk vandaag :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Nachtmerrie

Die lichtvervuiling hier in West Europa is inderdaad een ramp(je) voor mensen die graag de teleskoop buiten halen.

Zou het niet prachtig zijn moest Europa eens een nacht van de duisternis invoeren naar analogie met een autoloze zondag? Alleen de echt noodzakelijk binnen en-belichting (kruispunten ed.) laten branden. Mss niet voor een volledige nacht, maar zelf een uurtje of 2 zou al magisch zijn.

En dan maar hopen dat we Polaire of nog beter arctische wind/lucht over ons gebied krijgen. Maar ik zou al blij zijn met een wolkenloze hemel. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Nachtmerrie

Nou hier in Budel (tegen belgie aan) valt het allemaal wel mee met die lichtvervuiling. In onze achtertuin heb ik er al bijna geen last van, en op de heide hier is het dus écht pik en pikdonker :P .

Alleen zou het wel fijn zijn als die bewoling eens weg zou gaan :roll:

Berichten: 6

Re: Nachtmerrie

belgië heeft ook langs alle wegen (wegen en geen modderbaantjes) verlichting staan, wat dus wel erg veel lichtpolutie oplevert, bij nederland staan deze enkel bij een kruispunt of rotonde...

Berichten: 198

Re: Nachtmerrie

In nederland ook veel hoor..

Komende twee dagen wordt het trouwens voor het eerst wat beter sterrenkijk weer.

Berichten: 134

Re: Nachtmerrie

Wij zitten hier in de buurt met serres van BPK. Een van de grootste plantenkwekerij van België. Wij kunnen lekker vanuit onze tuin zien, waar de serres precies staan en ze liggen toch een eindje van onze deur. Ik ben niet echt een sterrenkijker, dus zo erg boeit het mij nu ook weer niet.

Berichten: 198

Re: Nachtmerrie

En het is hier inmiddels strak helder blauw :roll:

Reageer