Alternatieve energiebronnen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 78

Alternatieve energiebronnen

ik zou graag wat meer informatie willen onvangen over anternatieve energie bronnen, ik moet er een werkstuk van maken en vind het te in gewikkeld misschien dat iemand me helpen wil?
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Alternatieve energiebronnen

Alternatieve energieen als plantaardige olie en windenergie zijn op dit forum de laatste maanden uitgebrreid aan de orde geweest, vooral wat betreft het punt in hoeverre ze reeel zouden kunnen bijdragen aan onze energiebehoefte.

Ik zou willen suggereren dat je dit forum eens doorzoekt met termen als

koolzaadolie

windenergie

zonnecel

geothermie

golfenergie

Er staat al een schat aan info, weliswaar niet altijd even logisch opgebouwd, maar alleszins het doorbladeren waard.

Zit je mbt tot een van de onderwerpen na het bladeren nog met specifieke vragen (en dat zal best), dan kun je die het best aan een relevant topic vastplakken. Dan wordt ook een oud topic automatisch weer actueel.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Alternatieve energiebronnen

ook kernfusie behoort tot een alternatieve energie bron:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=15827

verder zal zoeken op "kernfusie" een hoop hits op leveren.

Maar hoe zit het met energie uit waterstof? bedoelen ze daarmee nou de kernfusie? of is het toch wat anders?

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Alternatieve energiebronnen

Ik was altijd in de veronderstelling dat kernfusie een kernreactie was (zoals in kerncentrales gebeurd) maar dan bij kamertemperatuur.
Ik weet weinig van veel

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Alternatieve energiebronnen

nog steeds , na de link gelezen te hebben?

Want kernfusie bij kamertemperatuur klinkt in mijn oren als

"koude kernfusie" en dat is nog nooit gedaan op aarde.

In de kerncentrale's die nu worden gebruikt vind zeker geen kernfusie (2 kernen gaan samen) plaats , maar het omgekeerde, kernspijting (1 kern word 2 kernen)

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Alternatieve energiebronnen

nee :P , ik haal een aantal dingen doorelkaar :roll: .

't was weer een drukke werkdag vandaag. :P
Ik weet weinig van veel

Berichten: 78

Re: Alternatieve energiebronnen

hoeveel zonnepanelen heeft een gemiddeld gezin nodig om helemaal op zonne ernergie te leven...en hoe veel windmolens??

waar kan ik dat vinden of misschien weet iemand dat??
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Alternatieve energiebronnen

1) wat versta je onder een gemiddelde windmolen?

2) wat versta je onder een gemiddeld zonnepaneel?

3) is het acceptabel dat ons gemiddelde gezin tijdens een paar mistige, windstille dagen zoals afgelopen week in de kou en het donker zit?

Je kunt natuurlijk wel een gemiddeld verbruik pakken, en een gemiddelde opbrengst van een zonnepaneel per m2 om zo een idee te krijgen.

Maar een oud Chinees spreekwoord zegt: "een statisticus is iemand die met het volste vertrouwen een rivier van gemiddeld 1 m diep doorwaadt, en dus verzuipt".

Ofwel, in de praktijk zal ons gezin regelmatig bibberen met alleen zon en wind. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: Alternatieve energiebronnen

Ik zou voor je werktstuk een flink stuk wijden aan kernensplijting en kernfusie. Het is een groot verschil maar voor 99% van de mensen is het hetzelfde.

En kernsplijting is nu eenmalig een gevoelig onderwerp maar je begint te merken dat steeds meer mensen toch weer voor kernenergie gaan pleiten. En dus automatisch krijgt het kamp van de kernfusie langzamerzeker meer steun. Kijk bijv naar bush die verklaard heeft 75% van alle energie uit kernenergie te halen.(in 2025 dacht ik?).

kijk ook eens op: www.iter.org

Reageer