Profielwerkstuk waterraket

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Profielwerkstuk waterraket

Wij willen een PO gaan maken over de waterraket. Wij willen alles in een grafiek in de PC zetten, maar wij weten niet welk programma wij zouden moeten gebruiken. Ook zoeken wij wat informatie over lanceerinrichtingen, en welk model raket wij het beste zouden kunnen gebruiken?

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: Profielwerkstuk waterraket

"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Berichten: 3

Re: Profielwerkstuk waterraket

Bedankt, maar heb je ook nog een nederlandse site?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Profielwerkstuk waterraket

hier enkele websites:er staat een nederlandse tussen, maar of je er veel aan hebt, weet ik niet.

google of andere zoekprogramma's kunnen je ook al op weg helpen!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Profielwerkstuk waterraket

Wij willen een PO gaan maken over de waterraket. Wij willen alles in een grafiek in de PC zetten, maar wij weten niet welk programma wij zouden moeten gebruiken. Ook zoeken wij wat informatie over lanceerinrichtingen, en welk model raket wij het beste zouden kunnen gebruiken?
MS Excel is daar erg goed in en prima te gebruiken als je er niet zo veel van weet.

Modellen? Wat wil je? Zelf iets ontwepen/maken of wil je weten welk merk prik je het beste kunt kopen?

Lanceerinrichtingen? Wil je een klosje hout of een stalen frame in elkaar knutselen? Misschien een amateurvereniging die raketten bouwen/lanceren?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: Profielwerkstuk waterraket

Wij willen het frame voor de lanceerinrichting zelf ontwerpen en maken van staal. Ook de raket gaan wij zelf maken, dat waren wij tenminste van plan. Wij moeten voor allebeide nog een ontwerp maken. Voor de metingen kan excel best handig zijn, ja. Nog bedankt voor je reactie.

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: Profielwerkstuk waterraket

Wij willen het frame voor de lanceerinrichting zelf ontwerpen en maken van staal
.

Toen ik er een maakte, gebruikte we twee statiefringen van een scheitrechter op een statief. Wat eigenlijk beter (en veiliger) is, is een PVC buis met een vernauwing waar de hals in staat veiliger. De raket begint dan hoger pas te tuimelen.

[/quote]
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Profielwerkstuk waterraket

Wij willen het frame voor de lanceerinrichting zelf ontwerpen en maken van staal. Ook de raket gaan wij zelf maken, dat waren wij tenminste van plan. Wij moeten voor allebeide nog een ontwerp maken. Voor de metingen kan excel best handig zijn, ja. Nog bedankt voor je reactie.
Gaat het om aerodynamica etc? Ik neem aan van niet.. dan zou ik een cola-fles een beetje opleuken voor het estetische. Anders gaat er een hele hoop werk zitten in het ontwerpen (berekenen) en maken.

Wat betreft het platform: zorg dat het ding zo stabiel mogelijk vertrekt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer