ingenieurswetenschappen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 27

ingenieurswetenschappen

ik zou volgend jaar ingenieurswetenschappen studeren

mss weet één van jullie welke hoge school het best geschikt is voor deze richting

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: ingenieurswetenschappen

dat zijn volgens mij van die discussies waar je niet zomaar op anderen moet vertrouwen

ten eerste zijn het beide zeer degelijke universiteiten, dus welke nu dé beste is zal niet zo super belangrijk zijn voor je eerste drie jaar, want nadien kun je voor je master altijd nog switchen

ik zou de syllabi een beetje doorbladeren, nagaan welke stad de beste ligging heeft voor jou en nagaan in welke stad of op welke campus je het liefst zou verblijven en op die criteria afgaan

bvb:

leuven heel klein, staat je dat persoonlijk wel/niet aan?

kul is katholiek, sommigen liggen daar van wakker, anderen kan het geen reet schelen...

de syllabi:

http://www.kuleuven.be/onderwijs/aanbod/op.../F_50000486.htm

http://www.opleidingen.ugent.be/studiekiez...r/nl/fac/tw.htm

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: ingenieurswetenschappen

Voor zover ik weet horen de uiversiteiten van zowel leuven als gent tot de beste tien van de wereld. (Wel plaats 9 en 10) Dus ze zijn beide zeer degelijk.

Leuven is inderdaad kleiner dan Gent, maar Leuven is een echte stedentenstad (de helft van de pop is student)misschien dat dat je meer aanspreekt dan grootstad Gent?

Ikzelf ga hoogstwaarschijnlijk naar Gent, maar dat ik enkel en alleen omdat Gent stukken dichterbij ligt dan Leuven voor mij.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: ingenieurswetenschappen

Ik heb (voor dezelfde richting, maar daar ging het niet echt om) getwijfeld tussen Gent en Brussel en heb voor de laatste gekozen, jammer dat het blijkbaar zelfs geen optie is.

Tussen deze twee gaat mijn voorkeur met voorsprong naar Gent, vooral ideologisch maar ook qua stad.

Berichten: 2.589

Re: ingenieurswetenschappen

Pak maar rap Brussel de vub dus kleinschallig je hebt onmiddelijk een kot de syallibi zijn gratis het eerste jaar enz enz...

Och voor mij moet je echt niets wel één kleine tip als je het echt wil moet je hard doorbijten anders kom je er niet. Nooit maar dan ook nooit opgeven. Volgens mij de mooiste studies die er zijn alleen veel werk.

Groeten. en kies goed...

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: ingenieurswetenschappen

trudo schreef:ik zou volgend jaar ingenieurswetenschappen studeren

mss weet één van jullie welke hoge school het best geschikt is voor deze richting
Ben zelf bezig in Gent, en kan het alleen maar aanraden :-)
leuven heel klein, staat je dat persoonlijk wel/niet aan?
Qua stad misschien (in de blok loopt Leuven leeg), maar ik dacht dat ze wat meer studenten hebben dan Gent. Wel meer studentenleven in Gent.

En als je echt twijfelt: laat je leiden door wat het dichtst is (lekker makkelijk 8) ), zo moet je geen uren op de trein zitten.

Verdere vragen: PM
???

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: ingenieurswetenschappen

Ik zit in Leuven, na twee jaar heb je het daar wel gezien.

Er is wel een groot voordeel: je bent overal in vijf minuten.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 27

Re: ingenieurswetenschappen

Ik woon eigenlijk dicht bij kortrijk

daarom zou ik eigenlijk eerst in de KULAK omda et betere studiebegeleiding is en betere slaagkansen

en dan zou ek makkelijk naar Leuven kunnen gaan

in Leuven zou ek dan ip kot mogen en anders ist me de trein no Gent

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: ingenieurswetenschappen

trudo schreef:Ik woon eigenlijk dicht bij kortrijk  

daarom zou ik eigenlijk eerst in de KULAK omda et betere studiebegeleiding is en betere slaagkansen

en dan zou ek makkelijk naar Leuven kunnen gaan

in Leuven zou ek dan ip kot mogen en anders ist me de trein no Gent
Dan zou ik Leuven kiezen :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer