Carnaval!

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Carnaval!

Het is weer bijna zover. Vrijdag 24 februari begint het carnaval. Wat gaan jullie doen? Ga je van vrijdag tot woensdag los, pak je een zaterdagje, of vind je het allemaal maar onzin?

Ik heb mijn neef, nicht+vriend en mijn oom uitgenodigd om eens een echte carnaval mee te maken in Kruikenstad. Die zielige Hollanders hadden het nog nooit meegemaakt :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Carnaval!

Ik ben het door langdurig verblijf in het buitenland destijds ontgroeid, en er door allerlei omstandigheden (babietjes en zo) nooit meer ingegroeid. Ik denk dat ik eens lekker ga uitslapen....... :roll:

Veel plezier overigens......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Carnaval!

Op dat moment is het 100-dagen in mijn school (ik weet niet of dit in nederland ook bestaat) Dus ik ga geen carnaval vieren maar wel mijn laatste 100 dagen op school...(hopenlijk toch)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Carnaval!

Op dat moment is het 100-dagen in mijn school (ik weet niet of dit in nederland ook bestaat)
Nee, dat bestaat niet. Daaruit leid ik af dat het gebruik is om (in Belgie neem ik aan) de laatste 100 dagen dat je op school zit te feesten? Hmm, dan blijft er van het laatste schooljaar nog maar 2/3 over. Hadden wij dat ook maar gehad :roll:

Wat betreft carnaval: ik vind het meestal niet echt euk, maar ga toch wel een paar uurtjes kijken. Ik vind 't altijd zo zonde dat zo veel van die mensen die dan zo enthousiast zijn de rest van het jaar saai met hun armen over elkaar ergens in een kroeg aan de zijlijn staan (als ze uberhaupt al gaan stappen). Ik ga de rest van het jaar al uit m'n dak, elke keer dat ik uit ga. Met carnaval sta ik dan voor mijn gevoel tussen hypocrieten, die nu even leuk zijn maar de rest van hun leven niet, bij wijze van spreken. Daar tussen voel ik me niet zo op m'n gemak...

PS: voor de duidelijkheid: dat gevoel heb ik vaak. Ik wil dus niet zeggen dat (alle) mensen die Carnaval vieren normaliter saai zijn.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Carnaval!

Op dat moment is het 100-dagen in mijn school (ik weet niet of dit in nederland ook bestaat) Dus ik ga geen carnaval vieren maar wel mijn laatste 100 dagen op school...(hopenlijk toch)
Noemen wij hier Chrysostomos.

Aalst is de karnavalstad naar het schijnt :P , of Rio de Janero :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Carnaval!

Ik heb er nooit wat van begrepen en ik zal het ook nooit begrijpen.

Veel plezier hoor, laat je maar lekker vol lopen (alleen dat al staat me enorm tegen).
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Carnaval!

Bas schrijft:
Veel plezier hoor, laat je maar lekker vol lopen (alleen dat al staat me enorm tegen).
Dat is nou iets dat ik toen ik nog carnaval vierde ook leek te doen, een goeie 20 pilsjes op een dag gingen er goed in. Maar zat ben ik daar nooit ook maar een beetje van geweest, en mijn maats ook niet. Terwijl we na een alcoholische versnapering of 10 op een doordejaarse zaterdagavond "stappen" al wel sloeberend begonnen te praten en onvast naar huis fietsten. Zatlappen lopen er rond op carnaval, ja, maar als je goed bezig bent lijk je veel meer te verbranden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Carnaval!

Met carnaval sta ik dan voor mijn gevoel tussen hypocrieten, die nu even leuk zijn maar de rest van hun leven niet, bij wijze van spreken. Daar tussen voel ik me niet zo op m'n gemak...
Klopt, die zitten er genoeg tussen. Maar ik ga gewoon met mijn maten (en nu dus ook familie) een hoop plezier hebben. En als ik leuke mensen tegen het lijf loop heb ik daar ook gewoon plezier mee. Verder stoor ik me niet zo aan andere mensen. De hypocrieten pik je er meestal gauw genoeg uit (ook als ik een pilsje of wat op heb).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Carnaval!

Nee, maar ik kom net als bas van origine uit het noorden (er zijn wel wat katholieke enclaves in z.o.-drenthe die carnaval als mogelijkheid om ontzettend te zuipen aangrijpen) en daar gebeurt niet zoveel met carnaval. Goddank :wink:

Maar allen veel plezier en proost :roll:
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Carnaval!

Ben blijkbaar de eerste carnavalist :roll:

Gans het jaar door naar de verschillende evenementen en verkiezingen, en dan op het einde van Februari feesten, eerst in Aalst en eind maart 4dagen feesten in Halle! :P

daar zijn dees jaar al veel nederlandse artiesten gepasseerd. Arie Ribens, de deurzakers, gebroeders Ko, John Meijer enz...

Heb zelf een eigen fotosite over het carnaval Halle. 8)

Berichten: 160

Re: Carnaval!

Het lullige is dat ik wel, als noorderling, ben gevraagd om te werken op Carnaval in Venlo... Hmmmm. Als dat maar goed gaat. Vorig jaar ook al. Niet helemaal mijn hobby, maar voor degene die vrijwillig gaan, veel plezier... (Arie Ribbens, De Deurzakkers.... Artiesten??? Daarover zijn de meningen wel een beetje verdeeld. Ikzelf vind dat geen artiesten. maar dat is voornamelijk om te stoken. :roll: )

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Carnaval!

Niet bepaald mijn ding, carnaval :roll:

Berichten: 536

Re: Carnaval!

Ik heb een hekel aan carnaval en aan de meeste carnavalvierders :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Carnaval!

Ik wel zelf onder de rivieren waar dus nogal carnaval word gevierd.

Voeger (wat heet 2 a 3 jaar terug) vierde ik wel carnaval, maar ik heb het nooit echt leuk gevonden, ik ga liever gewoon uit. De sfeer is er wel altijd heel speciaal, maar het trekt me niet meer zo. Wat ik heb meegekregen is dat het vooral zat zuipen is, ja dan word het natuurlijk wel gezellig maar het is niet mijn ding.

Ik ga dit jaar dus geen carnaval vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Carnaval!

en aan de meeste carnavalvierders :roll:
En bedankt :P

Inderdaad, carnaval is tegenwoordig vooral een competitite om zoveel mogelijk te drinken lijkt het. Maar ik probeer me er gewoon niet aan te storen en met mijn maten zoveel mogelijk plezier te hebben. Wat andere uitspoken moeten zij weten, zolang ze anderen er maar niet mee lastig vallen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer