Eurosong 2006

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Eurosong 2006

Dag medeBelgen, en als je wil, ook Nederlanders.

De preselecties van Eurosong 2006 zijn weer gedaan en de winnaar is weer bekend.

De klassieke eurosong stijl heeft het weer gehaald van de modernere liedjes dus Kate Ryan met Je t'adore heeft het gehaald.

Maar wie is voor jouw de winnaar, of welk(e) liedje(s) sprongen er voor jullie deze keer uit in de finale?

1| Kate Ryan – Je t'adore

2| La Sakhra – Wonderland

3| Belle Perez – El mundo bailando

4| Brahim – P.O.W.E.R.

5| Barbara Dex – Crazy

6| Kaye Styles – Profile

6| Els de Schepper – Als ik je morgen ergens tegenkom

Dit is de officieele eindstand, voor mij zou hij er eerder zo uitzien:

1| Els de Schepper – Als ik je morgen ergens tegenkom (Lekker Belgisch :roll: )

2| Kate Ryan – Je t'adore (Goed nummer, maar niet goed genoeg)

3| Kaye Styles – Profile (de belgische 50 cent maar niets voor Eurosong)

4| Barbara Dex – Crazy (Goed nummer, lekker deuntje, maar zij heeft haar kans verkeken)

5| Brahim – P.O.W.E.R. (Viel wel mee)

6| Belle Perez – El mundo bailando (Sturen wij iets in voor Spanje of Belgie?)

7| La Sakhra – Wonderland (Petra's 10,000e comeback)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Eurosong 2006

Om eerlijk te zijn volg ik die dingen niet zo, het is toch een grote bende vriendjespolitiek.

Zelf tussen Nederland en België is dit (wel veel duidelijker in junior)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Eurosong 2006

6| Belle Perez – El mundo bailando (Sturen wij iets in voor Spanje of Belgie?)
Ik zie hier geen probleem in.

Belle Perez heeft Spaanse roots.

Els was trouwens de enige die in het nederlands zong.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Eurosong 2006

Engels is de wereldtaal, de universele omgangstaal je kan haast niet zonder zelfs als je aan hogere studies begint. Spaans is "gewoon" een Europese taal en ik vind niet dat België met een Spaans latino liedje naar EUROsong moet gaan. Je moet iets van je eigen land doen. Mede dankzij dat ben ik aanhanger van Els de Schepper.

Serieus, hebt je Belle Perez haar act en inkleding gezien? Als je geen info geeft denkt heel Europa dat je ze voor Spanje zingt.

Het is pas sindskort dat Ieder land niet meer zijn moedertaal/talen hoeft te sturen en dat is goed. Zo'n Latino kan natuurlijk goed klinken maar je snapt der niets van, zo was dat vroeger voor bijna ieder land!

@MiF, voor de wedstrijd zelf ga ik niet thuis blijven, dat is inderdaad voor 75% vriendjespolitiek... maar om te zien wat er allemaal uit ons Vlaanderenland komt om ons landje te vertegenwoordigen vind ik wel leuk. Er komen vaak nog leuke songs uit over er worden vaak ook nieuwe "wonders" ontdekt, ik denk aan K3...

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Eurosong 2006

Dag medeBelgen, en als je wil, ook Nederlanders.

De preselecties van Eurosong 2006 zijn weer gedaan en de winnaar is weer bekend.

De klassieke eurosong stijl heeft het weer gehaald van de modernere liedjes dus Kate Ryan met Je t'adore heeft het gehaald.

Maar wie is voor jouw de winnaar, of welk(e) liedje(s) sprongen er voor jullie deze keer uit in de finale?
1| Kate Ryan – Je t'adore (typisch lied, valt goed mee in zijn genre. Vooral de jongen die erbij danste vond ik leuk)

2| La Sakhra – Wonderland (...weet ik niet meer...)

3| Belle Perez – El mundo bailando (liedje dat je precies al jaren kent, niet origineel en totaal niet mijn genre)

4| Brahim – P.O.W.E.R. (Leuk lied, maar de letters hingen te laag :roll:

5| Barbara Dex – Crazy (Niets voor mij, maar ze was wel sympathiek

6| Kaye Styles – Profile (Goed in zijn genre. Voor mij wel een beetje te zacht)

7| Els de Schepper – Als ik je morgen ergens tegenkom (krachtig lied, leuke vrouw)

Peter met de sik en langhaar zou een harder liedje moeten gezongen hebben...

Het zachte liedje was wel goed, maar dat is niet echt geschikt voor eurosong.

FERRARI!!
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Eurosong 2006

Rov schreef:Engels is de wereldtaal, de universele omgangstaal je kan haast niet zonder zelfs als je aan hogere studies begint. Spaans is "gewoon" een Europese taal en ik vind niet dat België met een Spaans latino liedje naar EUROsong moet gaan. Je moet iets van je eigen land doen. Mede dankzij dat ben ik aanhanger van Els de Schepper.

Serieus, hebt je Belle Perez haar act en inkleding gezien? Als je geen info geeft denkt heel Europa dat je ze voor Spanje zingt.

Het is pas sindskort dat Ieder land niet meer zijn moedertaal/talen hoeft te sturen en dat is goed. Zo'n Latino kan natuurlijk goed klinken maar je snapt der niets van, zo was dat vroeger voor bijna ieder land!

@MiF, voor de wedstrijd zelf ga ik niet thuis blijven, dat is inderdaad voor 75% vriendjespolitiek... maar om te zien wat er allemaal uit ons Vlaanderenland komt om ons landje te vertegenwoordigen vind ik wel leuk. Er komen vaak nog leuke songs uit over er worden vaak ook nieuwe "wonders" ontdekt, ik denk aan K3...
Ik zie er nog altijd geen probleem in ,daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik op haar gestemd heb ofzo.

ik vond dat van Els wel goed,maar ik kan me er wel in vinden dat Kate gewonnen heeft.

Reageer