Maag krimpen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 778

Maag krimpen

De vraag is eenvoudig:

Kan een maag verkleinen, krimpen bijvoorbeeld door weinig te eten?

Kan een maag vergroten door bijvoorbeeld veel te eten?

Zo ja: hoe komt dat?

Zo nee: hoe komt dat?
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Maag krimpen

vergroten kan zeker, dat is gewoon een kwestie van rekbaarheid en meegroeien, ik heb in t anatomisch museum wel magen op sterk water gezien met een inhoud van vele (zeker meer dan 5) kilos gezien....

of ie kan krimpen uit zichzelf weet ik eigenlijk niet, maar het zou goed kunnen.

Berichten: 26

Re: Maag krimpen

Volgens mij kan een maag wel krimpen. Mensen met een langdurige eetstoornis komen toch ook ooit op een punt dat ze niet meer kunnen eten? Of is dat dan weer gewoon omdat het lichaam geen eten meer gewend is.
Bij gebrek aan beter: .

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Maag krimpen

Of is dat dan weer gewoon omdat het lichaam geen eten meer gewend is.
Ik kan me voorstellen dat het lichaam stopt met het aanmaken van bijvoorbeeld enzymen die nodig zijn voor de spijsvertering. Het lichaam 'houdt er niet van' om energie te verspillen, dus waarom kostbare enzymen (complexe eiwitten) maken als ze toch niet worden gebruikt?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Maag krimpen

Ik dacht dat je door veel of weinig te eten, maar een minimale invloed hebt op de inhoud van je maag. Volgens mij is de inhoud al vanaf je geboorte bepaald.

Ik ken genoeg mensen die vreselijk weinig eten en steeds zoveel eten als ze kunnen, maar hun maaginhoud vergroot niet.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Maag krimpen

Een radioloog heeft mij beweerd dat het niet kan (vergroten of verkleinen)

Alleen weet ik niet waarom.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer