[Vloeistoffysica] homogenisatie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

[Vloeistoffysica] homogenisatie

Voor een afstudeeropdracht ben ik op zoek naar informatie over vloeistof homogenisatie. Dan vooral de processen achter het homogeniseren.

Tot nu toe heb ik gedacht

- van der waals krachten

- afschuifkrachten

- versnellingen

- ultrasone drukgolven

Heeft iemand een misschien een idee?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Vloeistoffysica] homogenisatie

Als dit voor een afstudeeropdracht is, dan zou je toch ook een literatuuronderzoek kunnen doen? Vanwege het niveau van de vraag twijfel ik of je op dit forum hier antwoord op zult krijgen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4

Re: [Vloeistoffysica] homogenisatie

ik ben net begonnen en probeer een beeld te krijgen van de stof. Er is wel het eea te vinden maar dan voornamelijk voor de voedingsmiddelen industrie.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Vloeistoffysica] homogenisatie

ik ben net begonnen en probeer een beeld te krijgen van de stof. Er is wel het eea te vinden maar dan voornamelijk voor de voedingsmiddelen industrie.
Dus daar ben je dan niet naar op zoek? Dat is uit je eerste post niet te halen. Herformuleer je vraag nog eens een keer, maar nu wat gespecificeerder. Achtergrondinfo, toepassingsgebied...?
Tot nu toe heb ik gedacht  

- van der waals krachten  

- afschuifkrachten  

- versnellingen  

- ultrasone drukgolven  

Heeft iemand een misschien een idee?
Wat is er met die vier punten die je aandraagt? En een idee met betrekking tot wat? Ik zal je vraag opnieuw stellen, maar dan met een ander onderwerp, dan kun je zien wat Bart bedoelt (tenminste, dat neem ik aan):
Voor een afstudeeropdracht ben ik op zoek naar informatie over ijsjes maken. Dan vooral de processen achter het maken.  

Tot nu toe heb ik gedacht  

- bevriezen  

- stokjes

- hoorntjes

- grondstoffen

Heeft iemand een misschien een idee?
Hier kun je dus alle kanten mee op, omdat het veel te algemeen is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4

Re: [Vloeistoffysica] homogenisatie

ok, ik probeer het dan nog een keer.

Mijn afstudeeropdracht heeft betrekking op het homogeniseren van scheepsbrandstoffen. Dit is een ander proces dan bij het homogeniseren in de voedingsmiddelen industrie. Ik probeerde met mijn eerste post informatie te krijgen. Dit viel bij bart niet in goede aarde dus probeerde ik het wat te verduidelijken. Die punten die ik heb gegeven zijn, hopelijk, voor een lezer met verstand van homogeniseren een kapstokje om eventueel wat informatie te verstrekken of mij op het spoor te zetten van een goed en duidelijk boek.

Deze post op deze site is een onderdeel van mijn zoektocht naar informatie.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Vloeistoffysica] homogenisatie

Na een snelle zoektocht op Google ben ik de volgende (PDF-)documenten tegengekomen:

http://www.sintef.no/upload/MARINTEK/PDF-f...orts%20_KOS.pdf

http://research.dnv.com/marmil/envact/Gree...%20rapport_.pdf

http://www.deliveryskipper.com/tech/fuel/i...vy-fuel-oil.pdf

Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer