plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

PLAATJES ZEGGEN VAAK MEER DAN WOORDEN :P

Ik kom vaak berichten tegen met zeer omstandige, vaak maar half begrijpelijke verhalen :P die via een plaatje van enkele vierkante centimeters in een oogopslag duidelijk zouden zijn. :P


Een keer per week stuit ik wel op iemand die niet weet hoe hij een plaatje van internet hier op het forum krijgt, of hoe hij een zelfgemaakt plaatje hier kan tonen. :P


1)ZORG VOOR NIET TE BREDE PLAATJES. :)

Schermbrede plaatjes in een bericht maken alle berichten in een topic zo breed en daarmee ook de tekstregels zó lang, dat het topic onleesbaar wordt.


2) PLAATJES VAN INTERNET KOPIËREN

- rechtermuisklik op het plaatje

- kies in het verschijnende menuutje voor "eigenschappen"

- kopieer de bestandsnaam, meestal eindigend op de extensie .GIF of .JPG

- plak die bestandsnaam in je bericht

- sleep de bestandsnaam aan met je linkermuisknop

- klik op de knop "Img" die boven je conceptbericht-blokje staat

- in je conceptbericht zie je nu:

- via het voorbeeld van je bericht (knop onder je conceptbericht-blok) kun je checken of het gelukt is.


VERGEET NIET ZONODIG EEN BRONVERMELDING TOE TE VOEGEN :P (auteursrechtverhalen en zo)


3) EIGEN PLAATJES IN EEN BERICHT PLAATSEN

- scan je eigen plaatje, of teken er zelf een in Paint of wat dan ook.

- knip het plaatje bij indien nodig (hoe kleiner de omvang hoe beter)

- sla het op als .GIF of .JPG. Liever geen .BMP of andere bytesvretende formats

- ga naar http://imageshack.us/

- klik hier op "bladeren" en zoek het bestandje dat je op internet wil plaatsen

- Als je het goede bestand inclusief zoekpad hebt ingevoerd, klik op "HOST IT!"

- Je krijgt nu een pagina met allemaal URL's

. voor het wetenschapsforum kies je hier de URL die hoort bij "HOTLINK VOOR FORUMS (1) "

- kopieer deze URL in je bericht

- via het voorbeeld van je bericht (knop onder je conceptbericht-blok) kun je checken of het gelukt is.


Hierboven dus hoe ik dat doe, velen zullen nog aanvullingen, alternatieven of slimmere ideeën hebben. Graag. :roll: :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Allereerst: Goed werk Jan.

Wel even een opmerking bij 2, voor de duidelijkheid. Je moet niet de bestandsnaam hebben, maar het adres (url) van het plaatje. Ik snap dat je dat bedoeld, maar misschien snapt niet iedereen dat.


Bij punt 3 kun je nog even vermelden dat imageshack een rezise functie heeft. Als je die op 640x480 zet dan zal het plaatje nooit de opmaakt van het forum verstoren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Alternatief voor imageshack, en werkend op vergelijkbare wijze:


http://img15.imgspot.com/


nadeeltjes:

- tijdens het zoeken van je URL wordt er geen kopietje van je plaatje afgebeeld, hopen dus maar dat je inderdaad de goede ge-upload hebt

- ik zie zo gauw geen rechtstreekse URL voor forums, dus dat betekent een handeling extra:

-------url kopiëren naar je bericht

-------url aanslepen met muis in je bericht

-------klik op de "Img" knop boven het conceptbericht-blokje, zodat de URL tussen de IMG-codes wordt geplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Met firefox is het zelf nog een stuk handiger om de url van een afbeelding te vinden:


Rechtermuisklik > Afbeeldingslocatie kopieren


En ziezo, de url zit op je klembord en je kan gaan plakken :roll:

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

ImageShack Functionaliteit is zojuist geintegreerd!


Hiermee is het mogelijk om afbeeldingen van je eigen computer hier op het forum te gebruiken. Het is dus niet geschikt om een afbeelding die al op internet staat te plaatsen, daarvoor moet je de IMG-tag gebruiken.


Het wijst eigenlijk zichzelf: druk op de knop "browse" om de afbeelding te selecteren die je wilt invoegen, klik vervolgens op "Host it!".


Vervogens verschijnt een scherm van ImageShack. Redelijk bovenaan staat een vakje met code, met daarnaast de tekst "Hotlink for forums (1)". Dit is de code die je moet hebben. Kopieeer deze en plak hem in je bericht.


Als je een grotere afbeelding plaatst is het ook mogelijk om een thumbnail in je post te gebruiken. Hiervoor moet je de code "Thumbnail for forums (1)" gebruiken (deze verschijnt ook alleen maar als je een grotere afbeelding hebt geupload.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Geweldige update, Ik vind het altijd al erg omslagtig gaan, dit is ideaal!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

De manier waarop het gebeurt is iets aangepast: onder de tekstbox staat nu een link "Afbeelding invoegen", hierdoor wordt een extra scherm geopend wat verder zichzelf wijst.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Dat scheelt een heel stuk ja. Kun je me misschien de MOD hiervoor PB'en? Het lijkt me zeer nuttig voor mijn forum.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Dat scheelt een heel stuk ja. Kun je me misschien de MOD hiervoor PB'en? Het lijkt me zeer nuttig voor mijn forum.
Die is er niet.... heb zelf wat in de code lopen hacken bij wijze van uitzondering :roll:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Ah, zo. Een korte uitleg dan van wat je gerommeld hebt? Vooral over hoe je aan dat stukje van imageshack komt?


[edit door Miels: via PB afgehandeld]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Miels ook mijn complimenten voor het netjes maken van de functie in het berichtschijf venster.

vanmiddag zag het er wat rommelig uit. Hulde

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Idd mooi geintegreerd, petje af :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

:roll: (woorden schieten tekort)

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Inderdaad, als het goed is mag dat ook gezegd worden!

Een leuk forum wordt nog leuker..
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden

Ik vroeg in de topicstart om slimmere ideeen of aanvullingen voor het systeem om plaatjes te plakken.


Zoeiets schoens hak nie verwacht..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer