Nieuwe Hobby

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Nieuwe Hobby

hey,

Ik ben net klaar met allerlei zaken en dus heb ik veel tijd over.

Daarom wil ik een nieuwe hobby. Ik zat te denken aan Casemodden en RC modelbouw, maar geen van de 2 geeft nou echt doorslag om het te gaan doen.

Heeft iemand nog een idee? Ik zoek een nogal technische hobby waarmee ik bezig ben met motoren, elektronika of iets anders leuk. :roll:

greetz MasterCell
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nieuwe Hobby

Tja, ik denk meteen aan mijn eigen hobby, zwaarden. Veel van de betere (helaas ook duurdere) katana's en andere japanse zwaarden kun je uit elkaar halen en daardoor geheel customizen. Als je bijvoorbeeld handig bent in het fijn bewerken van ijzer en hout, kun je de greep en het stootstuk (tsuba) zelf maken.

Kijk maar eens hier:

Afbeelding

Dit is een standaard tsuba (van een Bugei katana).

Dit is er een die iemand zelf gemaakt heeft (of iig claimt het zelf gemaakt te hebben):

Afbeelding

Maar goed, dat is wel even iets anders dan sleutelen aan motoren enzo. Maar als je houdt van oosterse zwaarden of vechtsporten) en je weet waar een tsuba allemaal voor dient en wat er allemaal achter zit, dan is het een leuke hobby!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Nieuwe Hobby

Ik mag ook graag een caseje modden, maar dat doe ik dan wel met mijn veste casemod partner Jarne. Anders zou het me niet zo leuk lijken.

Verder lijkt sleutelen aan brommer me ook wel wat, Je kan er geld mee verdienen, en je leert er veel van.

Je koopt een gare brommer, voor een prikki, knapt hem op , en voila, hij kan de deur uit voor een hoop geld.

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Nieuwe Hobby

bedankt voor de reacties.

Sleutelen aan brommers leek me idd wel wat. Alleen ik heb al een tijdje gekeken

op marktplaats en bij de fietsenmaker en daar zijn sloopbrommers nogal duur. Dus dan maar even wachten en toeslaan op het juiste tijdstip.

Verder nog suggesties voor een hobby?
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Nieuwe Hobby

Je moet er inderdaad wel een investering van een euro of 50 voor over hebben.

Ik raad je als je begint iets "makkelijks" te kopen, denk aan puch, het liefst eentje die nog loopt maar er gewoon gaar uitzien. Lichtmaken, overspuiten, nodige onderdelen vervangen, misschien wat opvoeren ,ect . En dan kan hij voor 200 euro de deur uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Nieuwe Hobby

Heeft iemand nog een idee? Ik zoek een nogal technische hobby waarmee ik bezig ben met motoren, elektronika of iets anders leuk...


Modelstoommachines ontwerpen en bouwen... ??? :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Nieuwe Hobby

wauw, dat is inderdaad wel vet!

ik heb een keer een stoommachine zien staan bij mn opa.

Hoe ga je dan precies te werk en kan je misschien wat info sturen?

:roll:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Berichten: 254

Re: Nieuwe Hobby

op afstand bestuurbare robots?

van een ronde robot die dvm draaingen heen en weer rijdt tot een mooie grote robot die wel mee kan doen aan het soort Crush & Destroy wedstrijden tussen robots die je op zenders als Discovery Channel ziet.

tja t resultaat is ccol en je leert veel van aandrijvingen e.d.

tja verder kan k online gaming aanraden ^^ bijvoorbeeld Counter Strike Source (first person shooter) en dan gezellig met microfoon via teamspeak praten met mede spelers. k speel ook met een groep mensen de game 'Command & Conquer Generals Zero Hour' (tactical platform strategy game)

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Nieuwe Hobby

haha nee bedankt :P , ik ben net een beetje afgekicked van gamen :roll: .

Maar afstand bestuurde robots klinkt ook wel aantrekkelijk! Heb je een leuke link of wat meer info erover?

Battlebots bij discovery heb ik ook welleens gezien :P

maar dan zal ik dus moeten beginnen met simpele RC techniek. Doe je het zelf ook? en zo ja hoe ben jij begonnen?

Mvg MasterCell
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Berichten: 254

Re: Nieuwe Hobby

nee, daar begin k niet aan ^^ k ben niet zo van de techniek :wink:

k ben een dromer, geen architect.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe Hobby

mastercell schreef:Ik ben net klaar met allerlei zaken en dus heb ik veel tijd over.

Daarom wil ik een nieuwe hobby.
Posts lezen op een "willekeurig" forum, op zoek gaan naar antwoorden, je reacties met voorbeelden en tekeningen verduidelijken. Erg leerzaam voor jezelf en nuttig voor anderen! Met maar een paar uur per dag (zeg 5) ben je binnen de kortste keren een zeer gerespecteerd gebruiker :P

PS: Mocht je 'm nog niet door hebben: Jan van de Velde kan je precies vertellen hoe dat moet... :roll:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Nieuwe Hobby

Mijn aanraders: astronomie of drummen! Het eerste laat je je verwonderen over de wonderlijke werkelijkheid waarin we leven, en het tweede is gewoon tof - en je wordt er goed moe van :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Nieuwe Hobby

Haha idd, ik was ook al van plan om vaker op dit forum te komen! :roll:

dus je zult me nog wel een keer terug vinden.

Ik ben nu een topic over straalmotoren tegen gekomen. Dat zou nog is wat zijn! een eigen straal motor bouwen. Maar eerst maar is een brommertje inkopen en dat voor 100% snappen :P

en tja, jmmr genoeg speel ik al gitaar dus drummen zit er niet in denk ik :P . De buren hebben al genoeg decibellen te verduren. Maar astronomie zou ook wel iets leuk zijn. Meer voor op een rustige nacht maar toch :)

PS: thnx voor de tips :P
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Nieuwe Hobby

Als je een leuke brommer zoekt om aan te sleutelen, zou ik absoluut voor een oude Honda 4-takt gaan. Ik heb er zelf ook een en het is dikke pret :roll:
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Nieuwe Hobby

haha dat geloof ik best :P , ben nu ook aan het kijken op marktplaats maar de verkopers reageren niet echt :P . Verder ben ik ook nog bij het bouwen van een straalmotor beland. Dat lijkt me nou echt helemaal FANTASTISCH!! alleen moet ik er natuurlijk wel ff wat tijd in steken om het systeem goed te begrijpen, en een las apparaat aanschaffen :roll:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Reageer