[Profielwerkstuk] Brandstofcel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[Profielwerkstuk] Brandstofcel

Hallo, ik ben een Vwo 6 scholier en doe een profielwerkstuk over de brandstofcel. Helaas is mijn vorige experiment afgekeurd en heb ik een nieuwe nodig. Alleen heb ik veel moeite er één te vinden, iemand een goed idee? Het mag ook van scheikundige aard zijn.

Alvast bedankt, Vier

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Profielwerkstuk] Brandstofcel

Een brandstofcel is een zeer delicaat en ingewikkeld apparaat. Zeker wanneer je er nuttige experimenten mee wilt uitvoeren, dan is het naar mijn mening nagenoeg onmogelijk om zelf een brandstofcel in elkaar te flansen.

Misschien is het dan ook handig om een ander onderwerp te overwegen (electrochemische cel bijvoorbeeld). Denk hierbij ook gelijk aan de haalbaarheid van je experiment dat hiermee te maken moet hebben. Wat zijn de mogelijkheden op jou school om een experiment uit te voeren; maw welke apparatuur heb je tot je beschiking?

Wat was trouwens je vorige experiment, en waarom is deze afgekeurd. Misschien is het mogelijk om deze anders aan te passen zodat je een vergelijkbaar experiment uit kan voeren.

Ik weet niet hoe goed je duits is, maar anders is hier nog wel wat leuks te vinden.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer