hoge concentratie tot de dood

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 144

hoge concentratie tot de dood

Het blijkt dat als je je te lang concentreerd op iets bijvoorbeeld gamen of computeren dat je dan epelepsi kan krijgen wat tot de dood kan leiden. Wat is het dat slecht voor je is tijdens een lange periode van hoge concentratie. Vermoeidheid speelt ook een rol natuurlijk.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: hoge concentratie tot de dood

ach, tegenwoordig kun je van alles doodgaan. Maar ofdat het nu echt verschil uitmaakt als je je lang consentreert of niet denk ik niet.

Ik weet zelf niet eens zeker of je wel epilepsie krijgt van te lang geconsentreerd zijn. ik dacht gewoon dat zoiets met lichtflitsen en zo te maken had, ov bij hoge vermoeidheid. En ga je wel dood aan epelepsi? Een aanval kun je toch overleven.

Of ben ik helemaal verkeerd?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: hoge concentratie tot de dood

als je alleen bent is de kans groot dat je dood gaat doordat je dat stikt in je eigen speeksel enzo
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Berichten: 11

Re: hoge concentratie tot de dood

Je kan stikken omdat je je eigen tong inslikt. Ook kan je je hoofd stoten. Ik meen mij te herinneren dat de extreme gamer (100 zoveel uur achtereen) was overleden aan een hartaanval. Epilepsie zal eerder veroorzaakt worden door de lichtflitsen. De hartaanval komt eerder door oververmoeidheid. Gedurende de slaap wordt de hartslag namelijk ver terug gebracht.

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: hoge concentratie tot de dood

Was het niet zo, dat je met een bepaalde aanleg geboren wordt om eerder epilepsie te krijgen ? Ik heb het als kind ook gehad, en ben het overgroeid. Sommige waarnemingen (veelal snel tikken en snelle flitsen) brengen elektrische storinkjes teweeg in de hersenen, waardoor de bewuste controle over bepaalde functies verdwijnt, maar vaak na de aanval (grand-mall of absences) weer terug komen. Het gevaarlijke kan ook zijn dat aanvallen zo hevig worden, dat het moeilijk is weer bij bewustzijn te komen (er in blijven). Vaak volgt dan een hersenoperatie (hersenstam).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: hoge concentratie tot de dood

wat gebeurt er eigenlijk met je hersens tijdens een epilepsie aanval? het slaat allemaal volledig door elkaar of zo?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: hoge concentratie tot de dood

Dat varieert blijkbaar nogal, afhankelijk van het type:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epilepsie

Dit lijkt me degene waar het hier over gaat (als het hier inderdaad om epilepsie gaat):
De meest bekende en dramatische epileptische aanval is de gegeneraliseerde toeval (grand mal). Hierbij worden plotseling alle hersencellen door de elektrische ontladingen geprikkeld. Aan zo'n aanval gaat vaak een vreemd gevoel van onwel zijn vooraf. Bij de aanval zelf verliest de patiënt het bewustzijn en ontstaat een algehele verkramping van het lichaam. Hierbij kan een tongbeet voorkomen. Na enkele seconden ontstaan steeds heftiger spierschokken. De ogen staan vaak open en zijn weggedraaid. Er is nogal eens incontinentie voor urine. Omdat de ademhaling even stokt door de kramp, wordt de patiënt eerst rood en daarna blauw. Dan volgt een blazende ademhaling met schuim op de mond. Na de spiertrekkingen volgt een tot 15 minuten durende bewusteloosheid, waaruit de patiënt vaak in een verwarde toestand ontwaakt. Dergelijke aanvallen kunnen elkaar soms voortdurend opvolgen, zodat het bewustzijn tussendoor in het geheel niet meer helder wordt (status epilepticus). Dit is een gevaarlijke toestand, omdat door zuurstofgebrek hersenbeschadiging kan optreden.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: hoge concentratie tot de dood

Het blijkt dat als je je te lang concentreerd op iets bijvoorbeeld gamen of computeren dat je dan epelepsi kan krijgen wat tot de dood kan leiden. Wat is het dat slecht voor je is tijdens een lange periode van hoge concentratie. Vermoeidheid speelt ook een rol natuurlijk.


Als je geen aanleg hebt voor epileptie zul je die ook niet krijgen.In het andere geval zijn er duizend en één dingen die een aanval kunnen veroorzaken.

Reageer