Puisten

Moderator: Rhiannon

Reageer

Puisten

Weet iemand een goed middel tegen puisten? ik gebruik nu teatree oil

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Puisten

Ik gebruikte clearasil, dat werkt ook wel, probeer ook eens een nachtcreme ofzo.

Ik had ook de ervaring dat het helpt als je van tijd tot tijd overschakelt naar een ander middel, van een ander merk.

Re: Puisten

gebruik eens tandpasta

smeer wat tandpasta op de puist

Gebruikersavatar
Berichten: 81

Re: Puisten

'k heb ook eens opgevangen dat in de zon liggen ook kan helpen. Nu, met een zomer als deze... Teatree heb ik ook nog gebruikt, moet je wel mee oppassen dat je huid niet helemaal uitdroogd, eventueel ook nog hydraterende crème dan gebruiken of zo :wink:

Re: Puisten

Er stond vandaag wat in de krant, dat ze de boosdoener hadden gevonden en dat over over een tijdje, ( denk gerust aan een paar jaar) er een middel tegen is maar dan hoop ik persoonlijk dat jullie het niet meer nodig hebben.

Wat ik persoonlijk denk over "de middeltjes" is dat je een middelzeep moet gebruiken die zuur is. Dus onder neutrale ph (ph 7), gebruik een middel met een ph waarde van 6. Dit zeg ik allemaal omdat je huid ook zuur is. Alle zepen die je gebruikt kan je beter vermijden, die verstoren je zuurgraad.

Tweede dingetje: gebruik het mineraal zink, werkt tegen huid aandoeningen, oa. acne

Berichten: 193

Re: Puisten

Hallo,

Alle middeltjes ter voorkoming van "puistjes" of acné : 90% werkt niet.

Het is zoals sommigen zeggen " je hebt er aanleg voor" dan heb je het.

Vanaf mijn puberteit tot ongeveer 22 jaar had ik veel last van "jeugdpuistjes".

Men begint al met te zeggen: een propere huid moet je hebben dan heb

je weinig of geen last; ten dele waar misschien maar werkte niet bij mij.

Alle toen verkrijgbare middeltjes (jaren '70 tot '80) geprobeerd tot het drastische toe: heb mijn aangezicht eens gewassen met bleekwater (daar kreeg je toch alles mee proper!!) . Ik raad het niemand aan om me na te

doen: een hele week rondgelopen met een gezicht als een tomaat maar geen puistje minder op mijn tronie.

Aha dan is de oorzaak het eten: geen kaas,geen eieren,geen vette troep,

frites, chokolade,.... zo kan ik nog even doorgaan. Ook lange tijd geprobeerd: resultaat : in plaats van 20 puisten had ik er dan misschien maar 18 ,een hele verbetering????.

Er is maar een ding en dat is al door Bio gezegd; je moet door je puberteit door.



Of toch zie hieronder uit de Volkskrant : hoop voor puistjeslijders:

Puistje-bacterie ontrafeld

Gepost door Arno (Nolius) - Bron: de Volkskrant

Gepubliceerd: vrijdag 30 juli 2004 @ 13:18

bordewolf had ons via de nieuws-submit te melden:

Een medicijn tegen jeugdpuistjes is waarschijnlijk zeer dichtbij gekomen. Duitse wetenschappers van de universiteiten van Göttingen en Ulm en het Institut Pasteur in Parijs hebben de genetische code van de acne-bacterie gekraakt. Deze bacterie, Propionibacterium acnes, veroorzaakt de puistjes. Farmaceutische bedrijven kunnen nu op zoek gaan naar een middel tegen puistjes.

Omdat de bacterie een goede overlever is, heeft 80 procent van de pubers in de Westerse landen er last van. De bacterie blijkt te bestaan uit 2333 genen. Uit de eiwitten die deze produceren, kunnen de mechanismen worden afgeleid die huidaandoeningen veroorzaken. Ook wordt de bacterie verantwoordelijk gehouden voor onder meer hoornvliesontsteking en galstenen.

De puistjes ontstaan doordat P. acne zich vastklemt aan zijn gastheercellen. Het scheidt een enzym uit dat vetzuren uit de huid losmaakt. Andere door de acne-bacterie geproduceerde eiwitten veroorzaken vervolgens de ontstekingen.

Toch zal het nog wel even duren voordat er een nieuw medicijn tegen puistjes komt. "De resultaten van dit onderzoek zijn niet rechtstreeks te vertalen naar bruikbare geneesmiddelen. Daar zit nog wel een aantal stappen tussen", zo zegt medisch microbioloog Tjaco Ossewaarde van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam



Mvg,

Paul

Re: Puisten

Vitamine A helpt tegen puisten. Veel wortels eten zou dus mogelijk kunnen helpen.

Verder bestaan er al medicijnen tegen puisten. Roaccutane is zo'n middel die een stof bevat die verwant is aan vitamine A. Dit is wel een tamelijk zwaar medicijn dat alleen maar op doktorsvoorschrift verkrijgbaar is. (na bloedanalyse om vitamine A gehalte te bepalen)

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: Puisten

Iedere ochtend je gezicht wassen en niet te veel zoetigheid naar binnen werken.
't kofschip?, 't fokschaap?, d's en t's? Nee daar heb ik inderdaat nog nooid van gehoord

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Puisten

naar het schijnt helpen producten zoals lactacid femina ook, door het lagere ph

een vriend van me heeft het gebruikt
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Puisten

Vit. A is inderdaad erg goed voor de huid, maar dermatologen schrijven wel vaak een creme met Vit. A Zuur voor. Vit. A word in de huid omgezet in vit. A zuur en een combinatie is dus ideaal. Je moet wel voorzichtig zijn met Vit. A zuur aangezien het een vrij sterk middel is en in het begin wel enigszins brandt als je het op de huid aanbrengt. (het is overigens ook het enige middel dat aantoonbaar tegen rimpeltjes werkt). Als je daarbij ook goed let op wat je eet, veel drinkt, en je huid 's ochtends en 's avonds goed reinigt, komt je zeker al een heel eind..

Succes

Berichten: 108

Re: Puisten

'k heb ook eens opgevangen dat in de zon liggen ook kan helpen.
totaal niet waar de huid gaat daarnaa (schooltijd dus :shock: ) nog meer talg produceren door de zon die er op kwam

en de uitwerking van chocolade, chips zoals je zo vaak hoort komt pas 6 maanden later, dus als je nu stopt zou je het 6 maanden later zien

ik gebruik Normaderm van Vichy en het helpt als je het maar niet al te veel gebruikt

greetz

Re: Puisten

gastje schreef:gebruik eens tandpasta

smeer wat tandpasta op de puist


kan best werken want daar zit fluoride in en dat heeft dezelfde ontsmettende werking (wel in kleine beetjes natuurlijk) als jodium en dat helpt goed, je ontsmet het dus als het ware

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: Puisten

Degene die je goed kan helpen bij een groot puistenprobleem is een dermatoloog. Schroom niet en haal een verwijsbrief bij je huisarts. Er zijn een helehoop jongeren die dat doen en het helpt enorm

Berichten: 38

Re: Puisten

Gewoon je gezicht wassen met een face wash en dan verder elke avond je make up eraf halen. Af en toe een reinigend maskertje nemen. Dat doe ik, en het helpt.

Ik hoorde laatst ook dat sex ook helpt tegen puistjes, maar of dit waar is of een "mannen"fabeltje weet ik niet. Er zou een kern van waarheid in kunnen zitten, aangezien je doorbloeding dan wordt gestimuleerd en dus troep wordt afgevoerd.

Berichten: 4

Re: Puisten

Het enige antibioticum dewelke effectief geneest van acné is ROACCUTANE , het gaat hier dan wel om acne enniet om jeugdpuistjes, acné is eenziekte vermits indien niet behandeld de symptomen blijven aanhouden tot het einde der dagen.Alle andere middelen zoals voorheen vermeld in dit topic zijn symptoom bestrijdend maar genezen niets.Voor jeugdpuistjes dus geen probleem voor actieve acne dus wel.

Reageer