aanklacht tegen het slopen van muziek

Moderator: Rhiannon

Reageer

aanklacht tegen het slopen van muziek

Ik heb een vraagje over een specifieke manier waarop het downloaden van voornamelijk muziek wordt tegengegaan.

Het is in Nederland zo dat je alles mag downloaden, maar er zijn

manieren om de liedjes te verpesten door kapotte muziek delen in jou

muziek bestand te voegen waardoor het op het eerste gezicht een normaal liedje lijkt,

blijkt dat als je het afspeelt ineens een onwijs gepiep

en gekraak hebt zitten in je liedje.

Het liedje wat jij wilde hebben is dus vergalt, maar nu is mijn vraag

is dit wel legaal?

Ik wil dus een liedje, maar dat liedje wordt onbeluisterbaar gemaakt.

Ik word tegengehouden met een volkomen legale download.

Het probleem is hier de dat bepaalde uploaders deze "verkeerde"

bestandjes naar jou toesturen, kan je deze mensenorganisaties niet

aanklagen vanwege het slopenvervormen van een liedje?

Je wordt per slot van rekening voor de gek gehouden.

Peter

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

De wereld op zijn kop :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 88

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Dit is gewoon legaal hoor. Waarom zou je geen gekraak mogen verspreiden onder valse naam. Bovendien zit er geen gekraak in als je een beter programma dan Kazaa neemt! 8)

Wat ik wel illegaal vind, is om een kopierbeveiling op cd's te zetten. Men heeft namelijk het recht om die cd's voor eigen gebruik te kopieren. Volgens mij zijn hier ook rechtzaken over geweest, weet iemand daar misschien de uitspraken van?

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Volgens mij is het zo dat je kopierbeveiling op cd's niet meer mag omzeilen.

Btw kopierbeveiling zijn ook te omzeilen als je een beter programma gebruikt als nero :wink:

Maar terug bij "het gekraak".

Is er geen informatie over dat het sturen van fake files niet illegaal zou kunnen zijn, en dat de organisaties die deze onzin versturen aangepakt kunnen worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Je zou het kunnen zien als héle slechte imitatie's oftewel plagiaat :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Weet je waar ik me aan stoor, dat is dat als je de redenering van de platenmaatschappijen volgt dat je betaalt voor de inhoud van de CD. Want ik heb verschillende schijfjes liggen die kapot gegaan zijn, sommige door mijn eigen schuld en andere zonder aanwijsbare reden. Nu heb ik dus betaald voor het beluisteren van de muziek die erop staat en dat kan niet meer omdat het schijfje kapot is, dus zouden zij mij eigelijk in ruil voor het kapotte een nieuw schijfje moeten sturen. (Of ten hoogste voor de prijs van het materiaal)
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 159

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Da's een goeie Knownothing; eigenlijk zou je dan tegen inwisseling van je kapotte cd een nieuwe moeten krijgen, tegen de 'materiele' kostprijs. Dat nog nooit iemand daar een proefproces over heeft gevoerd...

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Wat ik wel illegaal vind, is om een kopierbeveiling op cd's te zetten. Men heeft namelijk het recht om die cd's voor eigen gebruik te kopieren.
Ik vind dat ook verschrikkelijk ambetant als cd's beveiligd zijn. Je kan ze dan niet meer op de computer afspelen! (ok, dat begrijp ik nu nog, want zo kan je ze ook kopiëren) Maar ik luister altijd naar mijn muziek op de computer, vind ik heel erg handig, want zo kan je naar vanalles door elkaar luisteren.

Maar het is nog veeeeeeel vervelender als die cd's dan zodanig beveiligd zijn, dat je ze zelfs niet meer in de auto kunt afspelen!! Dat vind ik echt te ver gaan, hoor!

Berichten: 88

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

Tool schreef:Wat ik wel illegaal vind, is om een kopierbeveiling op cd's te zetten. Men heeft namelijk het recht om die cd's voor eigen gebruik te kopieren.
Ik vind dat ook verschrikkelijk ambetant als cd's beveiligd zijn. Je kan ze dan niet meer op de computer afspelen! (ok, dat begrijp ik nu nog, want zo kan je ze ook kopiëren) Maar ik luister altijd naar mijn muziek op de computer, vind ik heel erg handig, want zo kan je naar vanalles door elkaar luisteren.

Maar het is nog veeeeeeel vervelender als die cd's dan zodanig beveiligd zijn, dat je ze zelfs niet meer in de auto kunt afspelen!! Dat vind ik echt te ver gaan, hoor!
Precies, echt belachelijk. En net of er nu minder mp3's op internet worden geshared? Dacht het niet! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: aanklacht tegen het slopen van muziek

als je problemen hebt om een cd via de pc te branden dan kan je 'in theorie' musicmatch jukebox gebruiken. de cd kan worden geript en zo over worden gezet naar de harde schijf. hierna kan je ermee doen wat je wil. (o, ja ze worden dan ook gelijk in mp3 gezet)

ps. in belgië is of was een proef rechtzaak over het verhinderen van het kopieren van cd's bezig. het laatste wat ik daarvan heb gehoord is dat het er goed voor stond. :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Reageer