Het grote rokerstopic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 69

Het grote rokerstopic

Hallo

Ik wil wel eens weten heoveel mensen er hier roken,paffen,doempen,hoe je dat ook noemt en wat de rokers onder ons zoal paffen (sigareten,sigaren,shag,....) en van de niet-rokers of ex-rokers waarom ze gestopt zijn,eigenlijk gewoon jou mening over roken. Ik rook zelf niet en ik heb er net als mijn ouders een hekel aan. Ik vind het vies,en het stinkt verschrkkelijk.Rokers zijn niet altijd aangename mensen. Sommigen staan vlakbij je te paffen en blazen de stank zowat in je gezicht. Je ruikt het ook aan die mensen. Volwassenen die roken,daar kan ik nog tegen,maar jongeren die roken,daar krijg ik het van. Ze beseffen volgens mij niet dat ze leven kapotmaken. En bij ons op school staan velen na school op de parking te roken,en die stinkende walm,bah. Sorry aan de rokers,maar ik ben resoluut anti-rook,het is een vieze en walgelijke gewoonte en rokers stinken naar hun tabak. En het is naturlij ongezond. Sorry hoor ,maar voor mij geen tabak !!
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Berichten: 717

Re: Het grote rokerstopic

Helemaal mee eens! Dat ze hun eigen leven verkorten en de hele dag gedwongen zijn op zoek te gaan naar een plekkie waar ze aan hun verslaving kunnen toegeven, moeten ze natuurlijk zelf weten. Maar ze stinken echt verschrikkelijk! In de bioscoop mag gelukkig ook niet meer gerookt worden (de meeste dan), maar na de pauze komen al die stakkers weer terug en dan hangt me er toch een meur om heen, daar wordt je gewoon helemaal niet goed van. Als ik dan een keer een scheet laat krijg ik meteen van die gezichten. In ieder geval zit ik niet de hele dag te stinken en is die scheet binnen een minuut weer weg!

Overigens krijg je er ook fors kanker van, en daar leef ik dan weer van, dus ik moet ook niet heel hard klagen. Ach ja, de een zijn rokersdood is mijn brood! Steek er nog maar eentje op jongens! Geld stinkt minder....

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Het grote rokerstopic

Ik ben gestopt met roken omdat ik het een belachelijke bezigheid vond. Maar... als ik bezopen ben rook ik er soms nog wel een paar, die ik dan van mijn vrienden aftroggel. Dat is natuurlijk even belachelijk, maar als je bezopen bent doe je nu eenmaal stomme dingen.

Boaz, ik sta versteld dat er in Nederland blijkbaar nog sommige bioscopen zijn waar je wel mag roken! Voor mij mogen ze in zoveel mogelijk plaatsen het roken verbieden.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 63

Re: Het grote rokerstopic

Hmz waarom is er niet een optie "Helemaal nooit" ofzo ipv dat het gecombineerd wordt met 1-5 per dag?

Ik ben ook tegen roken, maar ik heb niet een hekel aan mensen die roken ofzo.

Ik vind het ook dom dat ze het doen, maar ja, ik drink ook en dat is ook niet helemaal gezond, hoewel minder erg.

Wat die rookvrij-plekken betreft: helemaal mee eens!

Als je dan zo nodig wil roken doe dat dan maar buiten of thuis,

niet in openbare gebouwen waar de niet-rokers er last van hebben :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Het grote rokerstopic

Ik ben geen roker. Ik ben ook voor een algemaan rookverbod net zoals in New York.

Echter als ik bezoek over de vloer krijg, en deze vragen mij of ze een sigaret op willen steken, stem ik altijd in. Deze mensen kunnen er namelijk ook niet altijd iets aan doen dat ze wel moeten roken. Ik maak er meestal wel hijsa van, en hoop dat ze er een slecht gevoel bij hebben. Maar vrienden iets verbieden doe ik niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Het grote rokerstopic

Ik heb nog nooit één trekje genomen, ik zie er het nut niet van in, het kost enkel veel geld een een goede gezondheid.

Berichten: 63

Re: Het grote rokerstopic

Hè wat fijn er zijn (in mijn ogen dan) veel verstandige mensen hier :shock:

Zijn er soms geen rokers op het forum met een mening?!
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Berichten: 717

Re: Het grote rokerstopic

Na een zekere uitbarsting hier en daar zijn de rokers misschien een beetje afgeschrikt....

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Het grote rokerstopic

't spijt me mensen. :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Het grote rokerstopic

Hoeveel sigaretten zitten er eigenlijk in een pakje? Iedereen heeft het altijd over zoveel pakjes per dag.

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: Het grote rokerstopic

Er zitten in een normaal pakje 20 peuken...

Ik ben dus wel een roker... en het is dus echt beroerd om te roken...

Het kost te veel geld ;) je stinkt ervan :shock: maar gelukkig ruik je dat zelf niet :wink: en last but not least je wordt er ziek van...

de hoogste tijd om te stoppen dus...

maar tis zo moeilijk ;)

ben wel een voorstander van rookvrije plekken zoals in de trein... maar het moet niet te gek worden

een kroeg met rookverbod. is als een kroeg zonder bier.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Het grote rokerstopic

de hoogste tijd om te stoppen dus...


Je moet stoppen voordat je begint. :shock:
How will it end?

Berichten: 717

Re: Het grote rokerstopic

maar het moet niet te gek worden

een kroeg met rookverbod. is als een kroeg zonder bier.
Wel eens in een kroeg in Californie geweest? Ik heb de rokers niet gemist en het was net zo gezellig. Dus waarom geen kroeg met een rookverbod?

Berichten: 63

Re: Het grote rokerstopic

Mwah een rookverbod in de kroeg is een beetje overdreven vind ik.

Misschien een enkele speciale rookvrije kroeg dan, maar niet allemaal.

Je moet toch wat vrijheid hebben.
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Het grote rokerstopic

Ik vind dat de verantwoordelijkheid van de kroegeigenaar. Het is zijn pand, dan mag hij toch zeker beslissen of er gerookt wordt of niet.

Reageer