[Elektromechanica] Brake By Wire

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[Elektromechanica] Brake By Wire

Hallo Iedereen!!!

Mijn Masterthesis handelt over het elektromechanisch remmen of ''Brake By Wire''. Indien iemand nog nuttige papers of informatie (sites, boeken...) hierover heeft is deze altijd welkom! Ik zal het geheel ook moeten gaan simuleren in Simulink (Matlab), eventuele tips of modellen zijn altijd welkom. Het systeem maakt gebruik van een borsteloze DC motor, info hierover ook altijd welkom dus. Ook informatie over het remsysteem in ht algemeen (hydraulisch, regeneratief...) is handig ter inleiding van het werk.

Dank Bij Voorbaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Elektromechanica] Brake By Wire

Heb je zelf überhaupt al iets, of heb je net je IOV ingelverd?

Ik zou zeggen:

Howstuffworks

Engelse wikipedia

en niet te vergeten Google
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 13

Re: [Elektromechanica] Brake By Wire

Ger schreef:Heb je zelf überhaupt al iets, of heb je net je IOV ingelverd?

Ik zou zeggen:

Howstuffworks

Engelse wikipedia

en niet te vergeten Google
Ik ben net gestart dus alle informatie is Welkom! Ook ivm een borsteloze DC motor, ik ga starten met hier een model van op te stellen. Stroom komt binnen, koppel komt eruit en alles ertussen, moet in model komen...

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: [Elektromechanica] Brake By Wire

Je hebt het nu alleen over remmen met motoren maar er bestaan uiteraard ook nog elektrische remmen die echt alleen bedoeld zijn om te remmen:

-parkeerremmen zoals achterop veel motoren

-electrische plaatremmen of rem/koppelingscombinaties

-remmen met als remmedium een soort van ijzervijlsel. Vooral dezen zijn zeer goed te doseren door de stroom te varieren. Als ze "slijten" worden ze beter: het slijpsel gaat gewoon verder door het leven als remmedium.

-enz...

Berichten: 251

Re: [Elektromechanica] Brake By Wire

Wet van Lenz ... iemand?

Magnetische demping in een kwaliteitsbalans (omdat deze anders een kwartier staat te schommelen alvoor je het kunt aflezen)

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: [Elektromechanica] Brake By Wire

www.emersonct.com

Daar koop ik ook al mn motoren, vooral AC servo's (unimotor icm unidrive) Deze kunnen op drie manieren remmen: 1) het remvermogen wordt gewoon in de tussenkring gedissipeerd=niet megadynamisch 2)het remvermogen wordt in een externe weerstand gedissipeerd=leuk als je een kacheltje nodig hebt 3) het remvermogen wordt geregenereerd en terug in het net gevoed=duurder maar vooral handig bij grote robots en kraaninstallaties.

Op bovenstaande site zijn manuals te downloaden maar ook voorbeeldapplicaties en praktijkvoorbeelden.

Reageer