[thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 380

[thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Wie weet hoe de opwarming van water in zijn werk gaat dmv zonlicht oftwel elektromagnetische foton golven.

Voorzover ik weet wordt een watermolecuul/atoom door een foton getroffen waardoor een elektron met energie geladen wordt en uit het atoom springt,dan ontstaat er een ion wateratoom,die sneller is gaan trillen en daardoor is opgewarmd?

Hoe gaan ze nu precies sneller trillen die molecullen ?

En hoe koelen ze weer af?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Het is niet zo dat een foton een elektron wegkaatst uit een watermolecuul.

De watermoleculen nemen fotonen met bepaalde frequenties op en zetten deze energie om in thermische energie. Om te weten welke frequenties precies geabsorbeerd worden moet je kijken naar de absorbtiespectra van water.

Ze 'koelen weer af' door hun trilling door te geven aan naastgelegen moleculen.

Berichten: 33

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Het zullen de frequenties zijn in de buurt van zichtbaar licht. Meest rood vermoed ik... want diepst onder water zie je nog blauw.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Het zullen de frequenties zijn in de buurt van zichtbaar licht. Meest rood vermoed ik... want diepst onder water zie je nog blauw.


zie in dit verband ook:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...ght=water+blauw

:roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 380

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

De watermoleculen nemen fotonen met bepaalde frequenties op en zetten deze energie om in thermische energie. Om te weten welke frequenties precies geabsorbeerd worden moet je kijken naar de absorbtiespectra van water.  
Maar hoe gaat die absorbtie en energie omzetting in zijn werk als ik vragen mag?Ik meen dat een botsing van fotonen een energieomzetting naar elektronen oplevert?

Ik tracht te begrijpen hoe het potentiaal verschil voor bliksem ontstaat.

Het proces van zonne energie tot bliksem.
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

Ik tracht te begrijpen hoe het potentiaal verschil voor bliksem ontstaat.
En dat heeft dus niks met licht te maken, behalve dat zonlicht de aarde opwarmt, de aarde de lucht opwarmt, en dat deze lucht daardoor gaat bewegen. IJskristallen in een donderwolk vliegen met een razende vaart door de droge lucht, en worden in dit proces statisch elektrisch geladen.

Verder zoeken onder statische elektriciteit en de oorzaken en werking daarvan dus.

Maar niet verder gan met licht. Zinloos in dit verband.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 33

Re: [thermodynamica] Opwarming water door zonlicht

De watermoleculen nemen fotonen met bepaalde frequenties op en zetten deze energie om in thermische energie. Om te weten welke frequenties precies geabsorbeerd worden moet je kijken naar de absorbtiespectra van water.  
Maar hoe gaat die absorbtie en energie omzetting in zijn werk als ik vragen mag?Ik meen dat een botsing van fotonen een energieomzetting naar elektronen oplevert?

Ik tracht te begrijpen hoe het potentiaal verschil voor bliksem ontstaat.

Het proces van zonne energie tot bliksem.
Dat is quantummechanica. De specifieke fotonfrequenties zullen een molecule doen roteren, vibreren...

Reageer