[Logica] machtsmisbruik

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 51

[Logica] machtsmisbruik

Kent iemand een voorbeeld van een situatie waarin iemand misbruik maakt van zen macht

:roll:

vb.ls je me geen gelijk geeft , ben ik je vriendje niet meer (dus die persoon heeft geen keuze en moet akkoord gaan )
~*~Edvina~*~

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: [Logica] machtsmisbruik

Dat is meer een voorbeeld van chantage zou ik zeggen want "jij en je vriendje" hebben denk ik dezelfde macht, de een heeft geen hogere rang.

Eerste wat me te binnen schiet:

Een soldaat die door zijn meerdere een nachtje cel krijgt als hij de wc niet poets met zijn tandenborstel :P .

Ik weet het, cliché :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [Logica] machtsmisbruik

Rov schreef:Dat is meer een voorbeeld van chantage zou ik zeggen want "jij en je vriendje" hebben denk ik dezelfde macht, de een heeft geen hogere rang.

Eerste wat me te binnen schiet:

Een soldaat die door zijn meerdere een nachtje cel krijgt als hij de wc niet poets met zijn tandenborstel :roll: .

Ik weet het, cliché :P
--------> ah zo sgoe

maar nu een ander situatie

Medelijden noemt deez :P

vb reken deze vraag niet fout ,meneer , ik heb al een buis voor uw vak

(je moet akkoord gaan uit medelijden ) :P

nu een ander vb :P :P
~*~Edvina~*~

Re: [Logica] machtsmisbruik

Morgen moet iedereen zijn werkstuk ingeleverd hebben. Elke dag dat je later inlevert trek ik er een punt van het einresultaat af. Vervolgens duurt het weken voor de werkstukken zijn nagekeken.

Een variant hierop:

Binnen 3 dagen moet het formulier opgestuurd zijn anders rekenen we extra administratiekosten. Zelf geven de instanties nooit antwoord op je vragen.

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [Logica] machtsmisbruik

PeterPan schreef:Morgen moet iedereen zijn werkstuk ingeleverd hebben. Elke dag dat je later inlevert trek ik er een punt van het einresultaat af. Vervolgens duurt het weken voor de werkstukken zijn nagekeken.

Een variant hierop:

Binnen 3 dagen moet het formulier opgestuurd zijn anders rekenen we extra administratiekosten. Zelf geven de instanties nooit antwoord op je vragen.
:P :P ah okej ,

ma zie deze ;argumentum ad consequentiam

(er wordt gewezen op de onaangename gevolgen van een bepaald geloof, om aan te tonen dat dit geloof fout is.)

bv .je kan maar beter communist zijn , anders leven we in een wereld waar het ieder voor zich is :P

kent iemand een ander vb :roll:

[edit door Miels: aub niet "bumpen", zie de regels]
~*~Edvina~*~

Reageer