Over dit forum

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 647

Over dit forum

Ik wil even mijn mening over de toekomst van dit "forum" geven.


Probleem is dat dit bij een forum blijft. Deze site herbergt vele experts op allerhande vlak, maar er wordt mijn inziens niet genoeg mee gedaan, het blijft allemaal een beetje hangen op forum niveau (en ik heb uit ervaring geleerd dat alles van een forum snel vervliegt).


Is het bijv. geen mogelijkheid een bovenliggende site op te richten (ook onder de naam wetenschapsforum??), met dáár de mogelijkheid nieuws te plaatsen en te commentariëren, en dáár de mogelijkheid online cursussen te zetten? Lijkt me eenvoudiger, en dat zal allesinds nóg meer volk lokken denk ik


;-)
???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Over dit forum

Wat versta je onder Cursussen , en wat onder nieuws beommentariëren.

Het klinkt beide als functies die al bestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Over dit forum

Antoon schreef:Wat versta je onder Cursussen , en wat onder nieuws beommentariëren.  

Het klinkt beide als functies die al bestaan.
dat bedoel ik net. Ik geloof dat deze beter tot hun recht zouden komen indien er een overkoepelende site voor kwam
???

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Over dit forum

Ik vind het wel een goed idee.

Zoiets als www.kennislink.nl alleen dan beter.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Over dit forum

p schreef:
Zoiets als www.kennislink.nl alleen dan beter.
Even reëel blijven, en dat kleine "Paypal"-knopje linksonder elke "wetenschapsforum"pagina even vergelijken met de opmerking onderaan de "kennislink"-site
Kennislink wordt in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap uitgevoerd door Stichting Nationaal Centrum voor Wetenschap en Technologie.
:roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Over dit forum

Ja, misschien. Het kan best toegevoegde waarde hebben, maar aan de andere kant, er zijn al zoveel van dat soort sites en dan zou je daar ook mee moeten "concurreren". Ik vind de charme van dit wetenschapsforum juist het forum, en het feit dat het op dat gebied (een van) de grootste is.


Een aantal zaken worden al min of meer vereeuwigd door bijvoorbeeld minicursussen als sticky bovenaan te houden, dat voorkomt dat dat soort dingen in de vergetelheid raakt. Misschien dat de wiki ook iets helpt. Maar ik zou me wel op het forum blijven focussen en niet allerlei zooi erbij of eromheen gaan doen, ik heb al vaak goeie initiatieven aan puin zien gaan door allerlei megalomane plannen.

Jan van de Velde schreef:Even reëel blijven, en dat kleine "Paypal"-knopje linksonder elke "wetenschapsforum"pagina even vergelijken met de opmerking onderaan de "kennislink"-site
Kennislink wordt in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap uitgevoerd door Stichting Nationaal Centrum voor Wetenschap en Technologie.
:P
Inderdaad :roll:

Aan de andere kant, hoe groot zou de kans onderhand zijn dat dit forum voor subsidie in aanmerking komt? Lijkt me toch niet irreëel, alleen al de vele huiswerktopics waar heel veel mensen iets aan hebben lijkt me zeker een educatief nut hebben.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Over dit forum

Miels had in de technische sectie al voorgedragen om een portal op deze site te plaatsen (een portal is een pagina waar alles een beetje samenvloeit, nieuws, laatste nieuwe posts, extra links etc etc). Het wordt zeker al bekeken :roll:


Ps: Als dit niet mocht gezegd worden moet m'n post maar verwijdert worden, maar dat vermoed ik niet :P

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Over dit forum

Een portal dacht ik ook al aan toen ik dit las ja. phpBB biedt hiervoor de mogelijkheid aan, zeer goed te integreren met het forum. Je hebt dan gelijk een goede plaats voor zaken als relevante links, nieuws dat in het oog springt, etc.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Over dit forum

Lijkt me ook een top idee, een 'porta'l te integreren, waar iets gedaan wordt met bepaalde discussie of wetenswaardigheden. Mogelijk met verduidelijkende foto's en achtergrondinformatie kan dan deze wetenschaps-site een extra dimensie krijgen, die wellicht velen boeit vanwege de exclusieve samenvattingen (misschien ook beelden en geluiden (tenminste dat wordt ook steeds makkelijker online).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Over dit forum

Zoals Cycloon ook al meldde, bestaan er ideeen om een portal te gebruiken. Het idee is erg leuk, maar de technische kant is een heel ander verhaal. Op korte termijn zal dit dan ook zeker niet gerealiseerd worden.


Mocht er trouwens iemand kennis hebben van portals, lees dit dan eens.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Over dit forum

concurren met kennislink?


dat is toch "onze" sponser en Partner?


Is het enkel een wild idee als ik inbreng dat we daarmee misschien nouwer kunnen gaan samen werken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Over dit forum

kennislink?  

dat is toch "onze" sponser en Partner?
Meende ik ook ergensa gelezen te hebben, maar ik kon het bericht niet terugvinden. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Over dit forum

ik ging ook eerst naar "About"(rechts boven) maar toen kwam ik op:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=9924

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Over dit forum

Als er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben om een phpBB forum in een portal onder te brengen, dan houden we ons aanbevolen! Ik heb dat idee al lange tijd, maar heb zelf geen tijd om me erin te verdiepen, noch hebben we mensen in ons team die er a ervaring mee hebben. Ik heb ook wel al meer ideeen van wat we er zoal in onder kunnen brengen.


Mensen die zich hier voor in willen zetten kunnen zich bij mij of Bart melden. Zie inderdaad ook de link die Bart al gaf: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=24834

Antoon schreef:concurren met kennislink?  


dat is toch "onze" sponser en Partner?  


Is het enkel een wild idee als ik inbreng dat we daarmee misschien nouwer kunnen gaan samen werken.
Kennislink is inderdaad onze "partner". Dit is ontstaan doordat zij ooit hebben geprobeerd om een forum op te zetten, maar dat kwam niet van de grond. Zij hebben er dus voor gekozen om in plaats daarvan een link naar onze site te zetten.


Ook mensen die mee willen discussieren over mogelijke samenwerkingsverbanden met andere organistaties: stuur me vooral even een pb!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer