[elektriciteit] Elektrische inductie

Moderator: physicalattraction

Berichten: 380

[elektriciteit] Elektrische inductie

In de jaren 20 onderzocht men al allerlei manieren om elektriciteit toe te passen

zo bedacht ook iemand om rond een condensator een spoel of meer spoelen te wikkelen.Mijn vraag is kan het elektrischveld van een condenstaor een stroom in een spoel induceren,en wat heeft dat voor gevolgen voorde c. :roll:
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Een spoel rond een condensator? Waar heb je dat gezien? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

In -The Hendershot motor mystery-.uitgegeven door borderland science in de usa.

Hendershot was een uitvinder van een mysterieuse elektrische generator waarover kranten artikelen verschenen in bv 1928.
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Gaan de veronderstelde wikkelingen over en rondom de platen van de condensator of staan de wikkelingen in een vlak loodrecht op de platen van de condensator ?

Gebruikersavatar
Berichten: 306

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Je uitleg lijkt een beetje op een resonantiekamer zoals gebruikt wordt in microgolfovens en radarsystemen. Tijdens de tweede wereldoorlog ontwikkelt door Sir Watson Watts. Daar vind je wel wat van op internet.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

De wikkellingen gaan rondom de paralelle platen.

Stel je neemt een stalen cilinder deze isoleer je aan de binnenkant en binnen de isolatie leg je een metalen folie aan.Dan heb je twee van elkaar geisoleerde paralelle cilinders.

Om de buitenste cilinder werd dan een spoel(len) gewikkeld,zodat de noord en de zuidpool zich aan de openeningen vd cilinder bevonden.het magnetischveld zal zich waarschijnlijk door het metaal hebben verplaatst.

Dit houd in dat de elektrische en de magnetische veldlijnen zich haaks kruisden,of dat optimaal is om een inductie in de spoel te bewerkstelligen door de elektrische veldlijnen betwijfel ik.

Ervanuitgaande dat de condensator platen geladen werden en een bewegend elektrisch veld genereerde dmv een wisselspanning.

------------

Ik ben benieuwd wat over de magnetron bekend is?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Van de cilindervormige condensator kun je heel eenvoudig de capacteit uitrekenen. Als je om cilinder een spoel wikkelt, dan is de zelfinductie van de spoel ook te berekenen. Je hebt dus een C en een L met bekende waarden.

===>> ??

Hoe is de spoel op de condensator aangesloten ?

Is dat aan de buitenkant en binnenkant (folie) van de cilinder ?

===>> ??

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Het mechanisme wat door de L en C ontstaat, doet denken aan een oscillator die zichzelf in oscillatie zou kunnen houden. Als je wat rekent aan L en C waarden, dan zou een dergelijke schakeling in staat kunnen zijn om een aantal gloeilampen te laten branden. Je hebt dan nog wat simpel materiaal en know-how nodig om de boel aan de praat te houden. Het is geen perpetuum mobile principe.

zie ook:

http://www.borderlands.de/energy.hendershot.php3#1

Er wordt op deze link een apparaat beschreven wat hier mogelijk op lijkt of wordt bedoeld ?

hier een link over parametric power conversion :

http://jnaudin.free.fr/html/paraconv.htm

Daar wordt ook de Hendershot uitvinding besproken.

Ook het experiment van Heinrich Barkhausen in 1919 is

interessant om in dit verband door te nemen.

zie link:

http://jnlabs.imars.com/spgen/barkhausen.htm

In dit verband is het misschien ook aardig om te kijken naar

het apparaat dat door Hans COLER in de twintiger jaren van

de vorige eeuw is ontwikkeld.

zie hiervoor:

http://www.borderlands.de/energy.coler.php3

Het concept van parametrische vermogen omzetting berust op het principe:

e = d/dt(L.i) = L. (di/dt) + i. (dL/dt)



De eerste term gaat uit van de koppeling door flux,

de tweede term gaat uit van parametrische koppeling.

Het mechanisme i.(dL/dt) is hier van belang.

Het gebruik van het pomp circuit is hierbij kritisch, waarbij het pomp-circuit

een frekwentie moet hebben die 2x frekwentie is waarop de LC kring is afgestemd.

Dit mechanisme doet denken aan Newton:

p = mv

dp/dt = d(mv)/dt = m (dv/dt) + v (dm/dt)

Op deze wijze kun je iets laten vallen met een grotere versnelling dan g.

:wink:

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Ja ik bedoel ook de hendershot basket wave coil,maar wat ik me nu afvraag is of die elektrische veldlijnen ook effect hebben op de magnetische veldlijnen vd spoel.

Want om een oscillatie op gang te houden en een output te genereren is een bron nodig die verstrekt,ik dacht dat die condensator spoel (basketwavecoil) een belangrijke rol zou kunnen spelen.

Die duitse omschrijving van het hendershot device is een interessante site,weet je er nog meer van bv andere uitvinders? :roll:
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Het Hendershot-verhaal is heel bekend, maar de "uitvinding" is ook "omstreden". In het leger kreeg hij de kans om deze machine te demonstreren, wat ook gebeurde. Later werd de machine aangetroffen "aangesloten op een weggewerkte voedingsbron".

Er zijn tal van onderzoeken geweest naar de werking van de uitvinding van de Hendershot machine.

Bij het gebruik van de machine werden ook externe componenten gebruikt, heel simpel allemaal. Die waren nodig voor de werking. Ook timing om de boel aan de praat te houden was essentieel. Zie daarvoor het verhaal over het "pomp-principe" wat nodig is. De werking van een LC kring waarbij de L verandert, wordt ook in een van die referenties behandeld.....

De magnetische veldlijnen staan meestal loodrecht op de electrische veldlijnen.

Het effect daarvan is niet wat je hoopt om de werking van de Hendershot machine te verklaren. :roll:

Een verklaring die wordt gegeven is door een samenspel van de invloed van het aardmagnetisme en de zwaartekracht.

Er zijn schema's, constructie tekeningen, aantekeningen e.d. bekend.

Met wat googlen kom je snel een eind verder. Bedenk dat ook veel materiaal niet

op internet staat en dus niet voor iedereen toegankelijk is.

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Ik vind het interessant om te vernemen dat eindelijk iemand die hoger technisch onderwijs genoten heeft naar ik mag aannemen zich met deze thematiek heeft bemoeid,ik zelf onderzoek de mogelijkheid naar vrije energie generatoren sinds 1995,maar mis het hoger onderwijs ik ben gewoon elektromonteur.

Toch weet ik zeker dat het mogelijk moet zijn om vrije energie te genereren afgaande op de geruchten vd vrije energie uitvinders en de ufo verschijnselen. :wink:

Een ander apparaat die mijn interesse heeft is de hubbard coil,een transformer uitgevonden door een tijdgenoot van hendershot nl alfred hubbard.

Dit apparaat vind ik nog het interessantst omdat het mij een vrij eenvoudig apparaat lijkt gespeend van electronica en die veel vermogen zou leveren nl 90 ampere bij 110 volt.

Echter prakiseer ik mij al jaren suf over hoe de constructie en werking vh apparaat zou moeten zijn.Het is me echt een raadsel.Maar de hubbard coil had een vergelijking met die van hendershot,waarschijnlijk ook met een condensatorspoel of met de transformators zo vermelde hubbard zelf.Echter transformators geven niet meer vermogen.

Nu dacht ik laatst dat het vermogen ook te maken kan hebben met een condensatorspoel,want hoe kun je anders extra stroom trekken uit 8 elektromagneten met ieder een secundaire spoel.Ik heb werkelijk al veel combinaties bedacht en steeds kom ik onverwacht weer op een andere,maar achteraf blijft het vermogen toch gelijk,ik heb de truck nog niet kunnen ontdekken.

Toch hoop ik op een goede dag het geheim te ontdekken om mijzelf te kunnen voorzien van gratis elektriciteit. :roll:

Waarschijnlijk ken je ook:

De MEG

De SEG van john searl uit de UK

De N machine

De testatika machine

De perendev permanent magneet motor

De Muller motor generator

Het lifters projekt van jl naudin

De Moray radiant energy reciver

De tesla coil,volgens george trinkaus de vergeklijking met een gratis maaltijd.

John bedinie motoren-accu laders

enzv.
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Het Alfred M. Hubbard - energy engine, (- coil generator, - transformer) verhaal, is bekend. Zie links hierboven, voor informatie hierover.

Het is triest afgelopen....

Op het gebied van vrije energie, terug te vinden in andere principes die toegepast worden bij generatoren, motoren enz. kun je nog heel wat vinden. Er zijn heel wat ontwikkelingen gaande.

===

Adams motor

Testatika Generator

Gravitator

Hans Coler free energy generator

N machine

MEG

SEG

Ehrenhaft: magnetic current magic

Tesla engine

K-Capture motor

Energy amplication antenne

etc.

Berichten: 15

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

Ik denk dat ik het begrijp van hans coler.

Een magneet is een gesloten energie. het is energie aan beide kanten van de magneet. wat hans coler deed, is dat hij een draad langs 1 kant van de magneet deed. om aan 1 kant de magnetische veldlijnen weg te halen. zodat het energie niet weer terug gaat in de magneet. Hiervoor moet je wel die spoelen gebruiken op een magneet, waardoor een paar honderd duizend volt gaat. ( elektriseermachine , die ik me nu aan het bouwen ben met glas en teflon als statische schijven. en dan probeer ik het apparaat in een vacuum te bouwen, zodat je nog meer energie krijgt.

Als het apparaat klaar is, wil ik het gebruiken voor ionisatie van de lucht. om objecten te laten zweven. Er gaan geruchten dat de Nazi's er mee bezig waren in de 2e wereld oorlog. zijn zelfs documenten van. en ik heb al een aardig idee hoe het werkt.

Ik laat meer weten als ik het 1e apparaat klaar heb. ( kan nog wel 3 maanden duren ) wil namelijk een grote maken. en gelukkig werk ik in een groot metaal bedrijf, kan er heel wat krijgen.
Free energie is bad for the goverment, but good for us!

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

ik wens je succes met je elektrificeer machine,schrijf je bevinden een keer op dit forum.bvd.
Stop de overbevolking

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] Elektrische inductie

wimpie ik herinner me weer dat hendershot op z,n idee kwam omdat hij een nieuw kompas ontwikkelde voor de marine,hij was dus inderdaad met die aardveldlijnen bezig,maar waar hij nou precies opkwam is me niet duidelijk.Mischien gebruikt hij de magnetische veldlijnen vd aarde om een inductie te bewerkstelligen,maar ik weet ook dat de veldlijnen daar uiterstzwak voor zijn,vandaar mischien dat pomp mechanisme om via hoge frequenties de inductie optepompen.?
Stop de overbevolking

Reageer