Verplaatsing topic 'What's in a word?

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Verplaatsing topic 'What's in a word?

Ik zie net dat de door mij gestarte draad What's in a word? verplaatst is naar het forum taalwetenschappen.

Dit tot mijn grote spijt omdat het een filosofisch bedoelde draad is waarin de taalwetenschappen amper geraakt worden.

Mag dit topic teruggezet worden naar het filosofieforum?

Bij voorbaat dank...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Verplaatsing topic 'What's in a word?

Ik vind je vraagstelling eigenlijk prima op z'n plaats bij de taalwetenschappen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Verplaatsing topic 'What's in a word?

Grrrr.... Afbeelding

Ik niet, in zekere zin gaat het om de vraag of informatie (in dit geval in de vorm van een woord) een 'ziel' (een onfysieke semantische eigenschap) heeft.

Dat lijkt me niet een wetenschappelijke vraagstelling, wel een filosofische.

Het anwoord op die vraag zal eerder in de quantummechanica gevonden worden dan in de taalwetenschappen, want die zegt niks over de (on-)fysieke eigenschappen van informatie. (en nee, ik wil em ook niet in de moderne natuurkunde hebben)

Zelf kijk ik nooit op het forum taalwetenschappen en kan me voorstellen dat meerdere gebruikers die wel een filosofische interesse hebben dit ook niet doen en hierdoor deze topic mislopen en juist de geinteresseerden voor taalwetenschappen een gebrek aan interesse hebben voor deze draad.

Jammer....

In het geval van een aanhoudende koppigheid van jouw kant ( :roll: ) zou je dan in ieder geval een verwijzing willen zetten op het filosofieforum dat deze topic verplaatst is zoals ook met andere verplaatste topics in dat geval gebeurd?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Verplaatsing topic 'What's in a word?

De "verplaatst" links verdwijnen na een tijdje (ik heb trouwens de topic niet verplaatst). Tja, waar hoort taalfilosofie (want dat is eigenlijk waar de topic thuis zou horen) bij? Bij filosofie of bij de taalwetenschappen? Daar valt over te twisten. Ik plaats hem wel terug, en verwijs daarbij naar ons onderonsje hier. En niet omdat je me koppig noemt. :wink: (offtopic: leuke smiley met die deegrol!)
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Verplaatsing topic 'What's in a word?

(offtopic: leuke smiley met die deegrol!)
Wat dacht je van deze:

Afbeelding

Veertje, je bent een schat!

Reageer