Dombo

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 338

Dombo

Hoe groot moet de spanwijdte van de oren van een olifant echt zijn opdat hij kan vliegen?

P.S. Graag serieuze reacties.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Dombo

Dat hangt ervan af. Ik denk dat het eenvoudigste antwoord is dat het ueberhaubt niet kan gezien de massa van een olifant. Je moet er namelijk rekening mee houden dat als je de oren groter maakt, de massa van de totale olifant ook toeneemt.

Verder zul je aanname's moeten maken over de maximale speirkracht die de olifant kan leveren, etc. etc.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: Dombo

dan moeten we er gewoon een zweefolifant van maken.

Berichten: 12

Re: Dombo

Het lijkt mij ook handig om een zweefolifant te maken, want dat spaart weer gewicht. Hoe groot de oren moeten zijn, hangt af van het gewicht van de olifant. Verder wordt de grootte beinvloed door de vorm van de oren. Zijn de oren meer gebogen, dan produceren ze meer lift per m2 en kunnen ze dus kleiner zijn dan platte oren. Verder moet je nog rekening houden met stabiliteit (zwaarte-/drukpunt verhoudinh) en de weerstand (luchtweerstand, geinduceerde weerstand).

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Dombo

Het moet ook een uiterst sterk oor zijn, want normalitair flapt een olifantoor gewoon dubbel.

Een serieus antwoord, op een belachelijke vraag: nee.

Berichten: 717

Re: Dombo

Als je iets aan de vorm van dat oor kan doen, heb je wel mogelijkheden. Hij moet dan alleen nog wel vreselijk hard kunnen lopen om op te stijgen. Maar één probleempje tegelijk, we kunnen nog altijd olif-skates maken. Er is een vliegtuigje gemaakt (1-persoons) dat met een spanwijdte van 3 meter feilloos vliegt. Het ziet eruit als een vliegtuig uit de donald duck, alles ziet er lomp groot en rond uit. Echt een speelgoed vliegtuigje met dat verschil dat het echt vliegt. Het heeft alles te maken met de bolling op de vleugel en de ronding van de onderkant. Dus afhankelijk van het type vleugel bepaal je de spanwijdte. Het een en ander hangt wel weer samen met de windsnelheid langs je vleugel. Dus als we geen skates kunnen maken voor de olifant zit je vast aan hele lange oren....

Berichten: 12

Re: Dombo

Zo'n olifant is nog al zwaar dus dan heb je toch en behoorlijke snelheid nodig om genoeg lift te produceren. Dus als je een olifant met skates uitrust zul je een hele lange helling nodig moeten hebben.

Misschien is een straalmotor een alternatief....

Berichten: 717

Re: Dombo

Het beest heel veel uien geven en een aansteker bij zijn kont houden?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Dombo

Boaz zijn oplossing moet de beste zijn, want als je probeert een olifant aan zijn kop omhoog te trekken, zou zijn lijf wel eens kunnen lossen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Dombo

Ik weet dat het moeilijk is, maar er was gevraagd om serieuze suggesties...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 717

Re: Dombo

serieuze suggesties betreffende vliegende olifanten...

Berichten: 12

Re: Dombo

Boaz zijn oplossing moet de beste zijn, want als je probeert een olifant aan zijn kop omhoog te trekken, zou zijn lijf wel eens kunnen lossen.


Je zou de achterkant van de olifant ook vleugels kunnen geven, zodat de rest van de olifant lift krijgt.

Reageer