Ruimte

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 116

Ruimte

Kan iemand mij eens onze atmosfeer met de ruimte vergelijken. Hier heb ik het dan over druk, temperatuur, ...

Zijn er factoren die invloed hebben op het materiaal waaruit een satelliet is opgebouwd?

Alvast dank.

Berichten: 4.502

Re: Ruimte

Druk wrs.minimaal en temperatuur kan in sommige zones ineens oplopen tot-als ik me niet vergis-2000 graden;verdere gegevens zullen nog wel volgen van deskundologen!

Berichten: 67

Re: Ruimte

Druk wrs.minimaal en temperatuur kan in sommige zones ineens oplopen tot-als ik me niet vergis-2000 graden;verdere gegevens zullen nog wel volgen van deskundologen!


-2000 lijkt me wat veel, in dit draadje (http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=25884) is te lezen dat de minimale temperatuur in de ruimte zo'n 3 kelvin is ( -270,15 graden onder 0)! Alsnog niet erg warm :wink:...

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Ruimte

oktagon schreef:Druk wrs.minimaal en temperatuur kan in sommige zones ineens oplopen tot-als ik me niet vergis-2000 graden;verdere gegevens zullen nog wel volgen van deskundologen!


-2000 lijkt me wat veel, in dit draadje (http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=25884) is te lezen dat de minimale temperatuur in de ruimte zo'n 3 kelvin is ( -270,15 graden onder 0)! Alsnog niet erg warm :wink:...


nee hij bedoelt waarschijnlijk in het zonlicht ofzo iets?

Berichten: 67

Re: Ruimte

Ik denk dat het misverstand ontstaat door het - teken voor de 2000.

Als je het als "min 2000*" leest kan het niet, als scheidingsteken kan 2000*C zeer goed!

-----Edit-----

Zie het al, ik lees weer te snel, het streepje voor de "als" over het hoofd gezien :roll:

Berichten: 4.502

Re: Ruimte

Ik bedoelde idd 2000 graden;het streepje ervoor behoorde bij het voorgaande leesdeel!

Berichten: 582

Re: Ruimte

Ik bedoelde idd 2000 graden;het streepje ervoor behoorde bij het voorgaande leesdeel!
In de hogere luchtlagen meet men ook hoge temp. ca. 2000 gr.celsius als ik mij niet vergis. Het gas is daar zo ijl dat men er niets van merkt.

In het directe zonlicht kan het zeer warm worden terwijl het aan de schaduwkant zeer koud is, maar hoe heet of koud weet ik niet.

Gr,

Henk
Het eerste wiel was echt niet rond

Reageer