Het leven uitroeien

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Het leven uitroeien

Zou de mens met de huidige technologie al het leven op aarde kunnen uitroeien?

Zoja hoe? Zonee, waarom niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Het leven uitroeien

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Zelfs als alle atoombommen tegelijk afgaan zullen velen microscopische levensvormen het wel overleven.

Ook het leven in de diepzee zal hier weinig last van hebben.

De Aarde in brokstukken schieten zal denk ik nog niet lukken en zelfs dan zullen microscopische levensvormen het wel overleven.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Het leven uitroeien

Ik zie de filosofische kant van deze vraag niet.

@ P mocht je een goede reden hebben om dit topic hier te laten staan, laat me dat dan via pb weten. Nu gaat het topic iig naar 'alledaagse wetenschap en overig technisch'.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Het leven uitroeien

Het topic is hier wel op zn plek ja.

Ik denk niet dat we het leven kunnen uitroeien. De enige manier die ik zie is dat we de aarde in de zon of in een zwart gat terecht krijgen. Of misschien antimatter met materie laten botsen?

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Het leven uitroeien

dan heb je wel een hoop antimaterie nodig

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Het leven uitroeien

Ik denk niet dat we het leven kunnen uitroeien. De enige manier die ik zie is dat we de aarde in de zon of in een zwart gat terecht krijgen.
Daar zat ik ook aan te denken. Gewoon de maan in stukken schieten met een paar flinke joekels van waterstofbommen ofso en je hebt de poppen aan het dansen...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Het leven uitroeien

Daar zat ik ook aan te denken. Gewoon de maan in stukken schieten met een paar flinke joekels van waterstofbommen ofso en je hebt de poppen aan het dansen...


Dan vliegt de aarde de zon toch niet in?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Het leven uitroeien

Nu ben je aan het beschrijven hoe je de aarde moet vernietigen, terwijl in je eerste post staat dat je het leven wilt uitroeien (en dus de aarde zelf intact laat). Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dalton schreef:Ik denk niet dat dat mogelijk is.  

Zelfs als alle atoombommen tegelijk afgaan zullen velen microscopische levensvormen het wel overleven.  
Dat denk ik ook.
Ook het leven in de diepzee zal hier weinig last van hebben.
Uiteindelijk wel; radioactief afval zal in zee terecht komen, en zich met water uit de diepzee vermengen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Het leven uitroeien

Nu ben je aan het beschrijven hoe je de aarde moet vernietigen, terwijl in je eerste post staat dat je het leven wilt uitroeien (en dus de aarde zelf intact laat). Of begrijp ik het nu verkeerd?


Of de aarde intact blijft maakt niet uit, zolang al het leven erop maar dood gaat. Dus zelfs al zou je het hele universum verknallen, dan wordt het antwoord op de vraagstelling "ja" zodra dit als gevolg heeft dat het aardse leven uitgeroeid is.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Het leven uitroeien

Hoe veel schade zouden alle wapens bij elkaar doen?

Ik denk dat we de aarde of de maan niet eens kunnen opblazen, al zouden we dat willen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Het leven uitroeien

Of de aarde intact blijft maakt niet uit, zolang al het leven erop maar dood gaat.
Lekkere gozer ben jij zeg! :roll:

Ik vraag me af, zou het kunnen om via een vulkaan een gigantische kernbom binnenin de aarde te plaatsen (zo diep mogelijk), en dan af te laten gaan, zodat heel de aarde uit elkaar spat?

Puur theoretisch dan he. :wink:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Het leven uitroeien

Ger schrijft:
Lekkere gozer ben jij zeg!
vervolgens gaat hij verder met:
Ik vraag me af, zou het kunnen om via een vulkaan een gigantische kernbom binnenin de aarde te plaatsen (zo diep mogelijk), en dan af te laten gaan, zodat heel de aarde uit elkaar spat?  

Puur theoretisch dan he
Over potten die de ketels verwijten dat ze zwart zien gesproken.... :roll:

http://sema.dps.mo.gov/EQ06FACTS.pd

een magnitude 8 aardbevinkje (nou ja) 1000 megaton TNT, bij een 9 op de schaal van Richter komt al gauw 32000 megaton vrij.

http://www.isanw.org/facts/weapons.html

The most powerful nuclear weapon to have been tested so far is the Tsar Bomba, a 50 megaton three-stage weapon exploded by the USSR on 30th October, 1961.

Of deze cijfers tot op de komma nauwkeurig zijn weet ik niet, maar ze geven zo te zien al surfend wel de ordes van grootte.

Dus een stuk of 20 van de zwaarste geteste H-bommen op een clustertje bij een ondergrondse ontploffing veroorzaken een aardbeving van ongeveer 8 op de schaal van Richter. Niet leuk als je er vlak boven woont, maar ik zie de aarde zo 1-2-3 nog niet uiteenspatten......

Gelukkig.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Het leven uitroeien

Zou een meteoriet van 20 km doorsnee voldoende kunnen zijn om al het leven op aarde te vernietigen? Ik zag er pas een documentaire over en het zag er allemaal best wel heftig uit...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Het leven uitroeien

Zou een meteoriet van 20 km doorsnee voldoende kunnen zijn om al het leven op aarde te vernietigen? Ik zag er pas een documentaire over en het zag er allemaal best wel heftig uit...
Sterker nog, laats was er een wetenschappelijk artikel (ik dacht in Nature).

Hierin werd beschreven dat grote meteorieten er juist voor konden zorgen dat leven zich verder versprijdt door het heelal omdat bacterien dan de ruimte in geslingerd worden en de reis kunnen overleven.

Leven zou zich verder kunnen ontwikkelen op europa of dat nieuwe maantje van saturnus.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Het leven uitroeien

Ger schrijft:
Lekkere gozer ben jij zeg!
vervolgens gaat hij verder met:
Ik vraag me af, zou het kunnen om via een vulkaan een gigantische kernbom binnenin de aarde te plaatsen (zo diep mogelijk), en dan af te laten gaan, zodat heel de aarde uit elkaar spat?  

Puur theoretisch dan he
Over potten die de ketels verwijten dat ze zwart zien gesproken.... :P
Schuldig :P

Ik vraag me alleen af, zouden we, puur theoretisch, naar het middelste van de aarde kunnen boren en daar een bom planten die zo sterk is dat alles uit elkaar spat? Of gewoon heel van van die TSAR bommen?

PS: ik hoop niet dat het pentagon hier rondneusd :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer