Colloquium doctum Rechtsgeleerdheid UvA

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Colloquium doctum Rechtsgeleerdheid UvA

Hallo allemaal,

Even voorstellen: Ik ben Nata (21), en ben hier voor de eerste keer.

Waarom dit onderwerp eigenlijk?

Ik ben van plan om colloquium doctum (Rechtsgeleerdheid) bij UvA te doen, maar weet niet precies hoe het in werkelijkheid eruit komt te zien.

Ik weet namelijk wel op welken vakken geëxamineerd zal worden, en weet ook wat ik hiervoor moet kennen...MAAR

Ik ben opzoek naar iemand die daarmee ervaring heeft en deze toelatingstoetsen heeft gedaan. Ik zou graag een paar vraagjes daarover willen stellen!

Zit ik op de verkeerde forum??? Wilt U zo vriendelijk zijn om mij naar de juiste website te sturen! :P ))))

Alvast bedankt!!!

:roll:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Colloquium doctum Rechtsgeleerdheid UvA

Ik zal deze zomer ook een colloquium doctum afleggen bij de UvA, bij de opleiding econometrie. Ik heb al een inschrijf formulier opgestuurd, ik moet nog contact opnemen over de dagen waarop de toetsen worden afgenomen.

Voor rechten moet je volgens mij een examentekst Engels maken op dezelfde dag als de VWO leerlingen. Dat is op 29 mei. Voor wiskunde kun je als het goed is een zomercursus volgen. Ik moet daar nog over informeren.

Op de website van de UvA is meer informatie te vinden over het colloquium doctum:

http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctum
Let op: bij veel opleidingen geldt als deadline dat je je vóór 31 maart moet aanmelden voor het colloquium doctum om in september met de studie te kunnen beginnen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de opleidingen in de sectoren Taal en cultuur en Rechten. Als je een van deze opleidingen wilt volgen en je moet een colloquium doctum afleggen, dan ben je na 31 maart te laat met aanmelden en kun je dus niet meer in september met de studie beginnen.
PS. Ik heb me ook aangemeld voor de toelatingstoets bij de Vrije Universiteit, zodat ik niet alle eieren in één mandje heb. Voor de rest heb ik ook geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik hoor het graag, als iemand meer informatie heeft.

Berichten: 1

Re: Colloquium doctum Rechtsgeleerdheid UvA

Ben nu midden in het Colloquium Doctum van Uni Maastricht, heb taalkundig gedeelte succesvol afgesloten en ben me nu aant voorbereiden op geschiedenis, ik was persoonlijk zeer verbaasd over het niveau en de hoeveelheid stof die gemoeid was met dit examen, was wel even wat anders dan de vwo examens.

ben nu druk bezig met de 2000 pagina`s advies literatuur voor geschiedenis :eusa_whistle:
PS. Ik heb me ook aangemeld voor de toelatingstoets bij de Vrije Universiteit, zodat ik niet alle eieren in één mandje heb. Voor de rest heb ik ook geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik hoor het graag, als iemand meer informatie heeft.
@brihaspati, mocht jij je opgeven voor twee Colloquium Doctum toetsingen voor eenzelfde opleiding bij een andere instelling?

Ik mocht me slechts aanmelden bij 1 rechtsfaculteit

Reageer