De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 69

De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Nou,het concept kennen jullie al hé : ik stel nu vijf vraagjes,en volgende week weer. Jullie kunnen die beantwoorden,en ik stel een klassement op. Nou,genoeg gezeverd,let's get to some action !

De eerste vijf vragen :

1) Afbeelding

Dit is de paradijsparkiet. Een pachtig beest. Spijtig genoeg is hij uitgestorven. Waar leefde hij ? a) Afrika b) de Mascarenen c) Australië d) Indonesië e) de Salomon-eilanden in Micronesië

2) Welk van deze dieren is geen buideldier ?

a) kangoeroe b) koala c) wombat d) buidelmiereneter e) gordelmol

3) Afbeelding Dit is een fillipijnse vliegende kat. Tot welke zoogdierorde behoort dit diertje ? a) Dermoptera (Huidvliegers) b) Chiroptera (Handvliegers) c) Primates (Primaten) d) Carnivora (Carnivoren)

4) Hoe worden boomeenden,omwille van het geluid dat ze maken,nog genoemd ? a) trompeteenden b) piano-eenden c) fluiteenden d) roepeenden

5) Afbeelding Deze vogel,met zijn opgewipte snavel ,gebruikt zijn snavel op voedsel te zoeken ,al vegend met de snavel in ondiep water of slijk. Maar hoe heet deze vogel ? a) steltkluut b) kluut c) griel d)) plevier

De antwoorden kun je naar mij sturen,of bij het topic zetten. De quiz zal minimaal 4 weken duren ; je wordt zeer vriendelijk verzocht om te blijven meedoen. Sorry jongens ,maar er is geen prijs !
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Is het de bedoeling dat we eerlijk antwoorden wat we denken, of mogen we ook op internet zoeken naar de goede antwoorden?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

De bedoeling is eerlijk te antwoorden wat je denkt of weet.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

De bedoeling is eerlijk te antwoorden wat je denkt of weet.


Dan is deze quiz voor mij snel afgelopen, ik weet geeneen van de vragen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Darwinfreak schreef:De bedoeling is eerlijk te antwoorden wat je denkt of weet.


Dan is deze quiz voor mij snel afgelopen, ik weet geeneen van de vragen :shock:
Gok dan,Syd .....
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Nou goed dan, hier komtie:

1 a

2 d

3 a

4 c

5 b

Ik ben benieuwd

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

wat is het nut van gokken? denk je niet dat de mensen sneller iets gaan leren als ze het willen opzoeken? Als je gewoon de antwoorden zegt, dan leren de mensen toch niets?
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

wat is het nut van gokken? denk je niet dat de mensen sneller iets gaan leren als ze het willen opzoeken? Als je gewoon de antwoorden zegt, dan leren de mensen toch niets?
Neen,mensen leren niks als je de antwoorden gewoon zegt. Maar als ze het gewoon opzoeken toch ook niet en dan heeft iedereen 5/5 .... das ook niks. Maarja,jullie doen maar. Ik zal het me niet aantrekken.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

als je iets opzoekt, dan betekent het dat je graag wil weten wat het is, dus ga je het ook sneller onthouden dan wanneer iemand zegt het antwoord op vraag 1 is....

waarom zet je deze quiz op het forum als het je eigenlijk niets kan schelen? waar wou je ermee naartoe? wat wou je er mee bereiken?
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

noortje schreef:als je iets opzoekt, dan betekent het dat je graag wil weten wat het is, dus ga je het ook sneller onthouden dan wanneer iemand zegt het antwoord op vraag 1 is....

waarom zet je deze quiz op het forum als het je eigenlijk niets kan schelen? waar wou je ermee naartoe? wat wou je er mee bereiken?
Ja,dat eerste erken ik nu ook wel. En deze qu iz kan me wel iets schelen,als jij osm denkt dat dat niet zo is noortje !

Ik heb dat trouwens nooit gezegd,mss interpreteer jij het op die manier,maar deze dele quizz kan mij meer schelen dan je denkt hoor.Wat ik er mee wilde bereiken en waarom ik hem erop zette ?

Waarschijnlijk om te weten hoeveel jullie van dieren kennen. Maar noortje,als jij dit topic zinloos of stom vindt,dan mag je het sluiten en ik houdt je neit tegen want het is toch niet echt bepaald een suc6. Zoek gerust op zoveel je wilt voor deze quizz,leer je mss nog iets ....
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

dan zal ik je inderdad misgeinterpreteerd hebben. Je gaf nochal een nonchalente indruk met de woorden:
Maarja,jullie doen maar. Ik zal het me niet aantrekken.
Maar nu weet ik dat je die woorden in een totaal andere context bedoelde. op een forum is het niet makkelijk over te brengen wat je wil zonder oogcontact en intonatie :shock:

Van mij mag die quiz gerust blijven staan. Als anderen hem willen oplossen, kunnen ze dat gerust doen, willen ze dat niet, dan is het ook zo.

Ik heb niet een speciale input nodig om iets op te zoeken als ik iets wil weten, zoek ik dat gewoon op, maar kan me best voorstellen dat anderen dat wel nodig hebben of dat gaag hebben.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Je kunt je keuze natuurlijk ook onderbouwen:

1. d) de Salomon eilanden, vaak sterven vogels uit door de introductie van ratten op hun Eilanden. Indonesie zal al wel iets hebben gehad als ratten. Australie is te groot. Mascarenen is voor mij onbekent. (ik kan alleen maar kiezen wat ik weet natuurlijk)

2. d), gordelmol. Keuze tussen wombat en gordelmol.

3. a), Dermoptera. Volgens mij is de vliegende kat net zo ver een familie van de kat-achtige als een zeeleeuw van een leeuw.

4. c), fluiteenden. Gok.

5. d), Plevier, keuze tussen Plevier en steltkluut.

Berichten: 100

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Ik snap echt ni waarom jullie niet willen proberen

het is hier een bioforum en dan doet hij de moeite om het hier leuk te maken. Oke ik weet er ook ni alles van maar zo kan je je kennis tenminste eens testen niet? Vind dit echt een tof idee

Oke ga ook eens proberen

a

e

a (dacht toch niet dat het primaten waren, totaal niet / carnivoren ook niet, dacht dat ze bessen en insecten aten) dus ja

a

b

chromosoompje

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Ook een gokje van mijn kant dan:

1-De parkiet zegt me niets, maar de boom vind ik er typisch eentje voor Indonesië. Daarom: D.

2-e) gordelmol. Het is zeker niet A, B of C volgens mij.

3-"resembling a lemur and having a fold of skin on each side from neck to tail", dus ik gok A.

4-d) roepeenden, een totale gok

5-a) steltkluut, ookal een gokje
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: De grote 4-wekelijkse dierenquiz

Australie

Gordelmol

Dermoptera

fluiteenden

kluut
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Reageer